پیش از این مدیرعامل بانک ملی اعلام کرده بود که ۷۰ هزار کارت اعتباری سهام عدالت از سوی این بانک برای متقاضیان صادر شده است که صدای اعتراض و انتقادات شدید متقاضیان را بلند کرد. بانک ملی در پاسخ به آن‌ها دلیل مشکلات ایجاد شده در دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را مربوط به مشکلات فنی و زیرساختی اپلیکیشن مربوطه دانست.

کارت اعتباری سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، از ۲۵ بهمن سالجاری دارندگان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن دو بانک ملی و تجارت (ایوا و زمرد) به شکل الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری به بانک معادل ۵۰ درصد ارزش این سهام را توسط کارت اعتباری دریافت کنند که زمان بازپرداخت این تسهیلات سه ساله است و هیچگونه مدرک یا ضامنی غیر از مدارک هویتی نیاز ندارد و سهام عدالت ضامن این وام خواهد شد.

در این زمینه، مدیر عامل بانک ملی به ایسنا اعلام کرده بود که ۷۰ هزار کارت اعتباری سهام عدالت صادر شده است.  

پس از اعلام این خبر، انتقادات و واکنش‌های متقاضیان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت مبنی براینکه موفق به دریافت این کارت اعتباری نشده‌اند و با مشکلات اپلیکیشن‌های مربوطه دست و پنجه نرم می‌کنند، شدت گرفت.

عده زیادی از متقاضیان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت می‌گویند که با هر بار مراجعه به اپلیکیشن بانک ملی با خطا مواجه شده‌اند و نتوانسته‌اند اطلاعات خود را ثبت کنند.  

یک متقاضی دیگر نیز گفته که در حین ثبت اطلاعات خود با خطای تایید وثیقه مواجه شده است درحالیکه این کارت اعتباری طبق اعلام مسئولان نیازی به وثیقه و ضمانت ندارد و فردی دیگری هم می‌گوید که اپلیکیشن ایوا هر بار به او اعلام می‌کند که شنبه برای ثبت نام مراجعه کند و هر بار در این زمان موفق به ثبت اطلاعات و دریافت کارت اعتباری نمی‌شود.  

برخی دیگر از سهامداران عدالت نیز اعلام کرده‌اند که حضوری به بانک مراجعه کرده‌اند و موفق به دریافت کارت اعتباری نشده‌اند، درحالیکه روش دریافت این کارت تنها غیر حضوری و از طریق اپلیکیشن‌های ایوا، بله و شصت بانک ملی و زمرد بانک تجارت امکان پذیر است.  

در این زمینه، متقاضیان کارت اعتباری سهام عدالت بدانند که در صورت مواجه شدن با مشکل در زمینه ثبت نام برای کارت اعتباری می‌توانند با مرکز ارتباط مردمی شرکت سَداد با شماره تلفن ۰۲۱۸۳۳۸۶ و مرکز ارتباط مردمی بانک ملی با شماره تلفن ۰۲۱۶۴۱۴۰ و تلفن ۰۲۱۴۲۷۳۹۰۰۰ پشتیبانی اپلیکیشن ایوا در شرکت پرداخت الکترونیک سَداد نیز تماس بگیرند.

علاوه براین، تنها کسانی می‌توانند کارت اعتباری سهام عدالت خود را از بانک ملی یا تجارت دریافت کنند که این دو بانک‌ را به عنوان کارگزار سهام عدالتشان انتخاب کرده و در این بانک‌ها نیز حساب داشته باشند.  

از سوی دیگر، بانک ملی به ایسنا درباره انتقادات و مشکلات ایجاد شده برای مردم به منظور دریافت کارت اعتباری سهام عدالت توضیح داد که اپلیکیشن‌های مربوطه بانک چون ایوا یکسری مشکلات فنی و زیرساختی دارد که موجب شده تا مقداری کُند عمل و خطاهایی اعلام کند اما همچنان بر روی ارتقا و بهبود این اپلیکیشن کار می‌شود به گونه‌ای که روزگذشته اپلیکیشن ایوا بروز رسانی شد تا آخرین تغییرات در آن اعمال شود که روند دریافت کارت اعتباری سهام عدالت تسهیل شود.  

طبق اعلام این بانک از آنجا که در سراسر کشور حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد کارگزاری سهام عدالت به بانک ملی مربوط می‌شود، با وجود مشکلات فنی در اپلیکیشن از جمعیت حدود ۴۸ میلیونی سهام عدالت همچنان عده‌ای در حال دریافت این کارت اعتباری هستند و با اینکه عده‌ای این کارت را دریافت نکرده‌اند اما براساس آخرین آمار ۷۰ هزار نفر دریافت کرده‌اند و این ارقام نیز در حال افزایش است.  

کد خبر 588037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha