نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای با اختصاص دو میلیارد دلار فاینانس برای ساخت و بهره‌برداری از خطوط قطار شهری و کاهش آلودگی هوا موافقت کردند.

مجلس 6 اسفند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه ۱۱ اسفند ماه ۹۹ و در جریان بررسی لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای بند «ج» تبصره ۳ را به تصویب رساندند که بر اساس آن به ‌منظور تسریع در جذب تسهیلات تصویب ‌شده از بانک‌های توسعه‌ای از جمله بانک توسعه ‌اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های آسیایی (AIIB) و بانک توسعه و تجارت اکو، دستگاه‌های استفاده‌کننده از تسهیلات مذکور مجازند در سقف بند (الف) این تبصره پس از موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور در چارچوب سقف اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای اجرای طرح‌های با پسوند وامی مندرج در پیوست شماره (۱) این قانون نسبت به هزینه‌کرد آن در چارچوب موافقتنامه متبادله با سازمان مذکور اقدام کنند.

همچنین به موجب بند «د» تبصره ۳ دولت مجاز است: در صورت تأمین ۱۵ ‌درصد سهم دستگاه توسط شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط و تعهد به بازپرداخت اصل و سود توسط همان دستگاه حداقل دو میلیارد دلار از تسهیلات مالی خارجی در سقف سهمیه بند (الف) این تبصره را جهت ساخت و بهره‌برداری از خطوط قطار شهری و طرح‌های کاهش آلودگی هوا و مدیریت پسماند اختصاص دهد. دولت موظف است با رعایت ماده (۵) قانون حمایت از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی شهری و حومه مصوب ۲۲ مرداد ماه ۱۳۸۵ نسبت به تضمین اصل و سود این تسهیلات اقدام کند. به شهرداری‌ها اجازه داده می‌شود در صورت تامین کل سهم و تضمین اصل و سود این تسهیلات خارج از سهم این بند نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.

کد خبر 588021
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha