۱۰ روستا در استان خراسان شمالی در معرض خطر سنگ افتان قرار دارند. روستاهایی همچون بگ‌پولاد، اشرف‌دره در معرض خطر هستند، اما وضعیت روستاهای اسفیدان، گلیان و زو اولیای شیروان حادتر است.

روستای اسفیدان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: این سه روستا در شرایط خاصی قرار دارند و باید جابه‌جا شوند.  اما در ارتباط با روستاهایی که در خطر این حادثه قرار دارند کار مطالعاتی انجام می‌شود و برای همین امر اعتباری نیز درخواست داده شده است.  

 صابری افزود: ۱۰ روستای مذکور بر اثر حوادثی که در گذشته در آنجا اتفاق افتاده، اعلام شده که در معرض خطر هستند و باید دوباره کارهای مطالعاتی دقیق‌تری درباره آنها انجام شود.  تمامی منازل روستای اسفیدان در شهرستان بجنورد نیز در معرض شدید خطر سنگ افتان قرار دارد و باید منازل آن جابه‌جا شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از بروز زلزله سال ۷۵ درشهرستان بجنورد سقوط سنگ از کوه در این روستا وجود داشته است، افزود: بعد از زلزله زمینی مسطح به مساحت ۱۳ هکتار برای جابه‌جایی منازل مردم در نظر گرفته شد.  برای اینکه مردم به این منطقه نقل مکان کنند اقداماتی همچون جدول‌کشی و... انجام شده و حتی تسهیلات لازم برای ساخت‌وساز نیز ارائه ‌شده است،  اما تا سیل سال ۹۸ در این استان اقدامی از سوی اهالی روستا برای جابه‌جایی وجود نداشت که بعد از سیل تاکنون فقط ۲۰ خانوار تصمیم به جابه‌جایی گرفتند که تاکنون ۱۹ واحد در آنجا ساخته شده است.  

اسفیدان یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان بجنورد است که جابه‌جایی فقط ۲۰ خانوار نشان از آن دارد که اهالی روستا تمایل چندانی بر این کار ندارند.

کد خبر 588007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha