گروه اقتصادی: در شرایطی که تازه‌ترین گزارش‌های بانک مرکزی و بررسی‌های میدانی از افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و ثبات نسبی گوشت حکایت دارد،

مطابق سنوات اخیر، وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری با برخی رسانه‌های گروهی وعده تامین مواد پروتئینی در ماه مبارک رمضان را مطرح کرد.

در سال گذشته نیز با نزدیک شدن به ماه‌مبارک رمضان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و بازرگانی از تامین گوشت، مرغ و تخم مرغ مورد نیاز مردم در این ماه خبر داده ‌بودند؛

وعده‌ای که با شروع ماه مبارک رمضان عملی نشده و با افزایش قیمت گوشت و مرغ مسئولان تقارن این ماه با عید قربان را عامل این نابسامانی قلمداد کردند.

از سوی دیگر در شرایطی که سال گذشته برخی تشکل‌های غیردولتی مانند اتحادیه میهن نسبت به ذخیره‌سازی و تنظیم بازار تخم مرغ اقدام کرده بودند، با وجود اعلام واگذاری تنظیم بازار مواد پروتئینی به وزارت بازرگانی، امسال وزارت جهاد کشاورزی به تنهایی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به تنظیم بازار مواد پروتئینی اقدام خواهد کرد.

همچنین در حالی که تامین مواد پروتئینی مورد نیاز بازار در ماه مبارک رمضان متاثر از مباحث خشکسالی و افزایش‌هزینه‌های تولید دام و طیور بوده، وزیر جهاد کشاورزی و معاون امور دام این وزارتخانه بدون اعلام برآورد دقیقی از میزان تولید و نیاز بازار به مواد پروتئینی در ماه مبارک رمضان، وعده تامین گوشت، مرغ و تخم مرغ مورد نیاز بازار را مطرح کردند.

محمد رضا اسکندری با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان برای تامین محصولات پروتئینی، تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم، گفت: تاکنون 830 هزار رأس دام (گوسفند و بز) در 18 استان خریداری شده که گوشت بخشی از آن به تدریج وارد بازار و بخش دیگر هم پس از کشتار، ذخیره‌سازی شده است.

وی همچنین از وجود حدود 200 هزار رأس دام زنده در مراکز جمع‌آوری دام جهاد‌ کشاورزی که مقرر است در آستانه ماه مبارک رمضان، کشتار و به بازار عرضه شود خبر داد اما اعلام نکرد که با توجه به افزایش تقاضا در این ماه ذخیره‌سازی انجام شده تا چه حد منطبق با نیاز بازار خواهد بود.

اسکندری در حالی نبود نگرانی برای تامین  مرغ و شرایط عادی تولید را مطرح کرد که در روزهای اخیر با افزایش قیمت مرغ تولید‌کنندگان از افزایش قیمت‌نهاده‌های تولید و تاثیر این امر بر کاهش تولید خبر داده‌اند.

کد خبر 58782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز