در روزهای پایانی سال که معمولاً فعالیت سارقان بیشتر می‌شود، پلیس هم برای حفاظت از جان و مال مردم بیش از هر زمانی مراقب است و در کمین سارقان نشسته است.

سارقان سابقه دار

همشهری آنلاین_مهدی اسماعیل پور:  کلانتری «۱۵۰ تهرانسر» در روزهای اخیر، موفق شد بیش از ۱۰ نفر از سارقان سابقه‌دار را در دام بیندازد و نقشه آنها را برای دزدی از خانه و ماشین شهروندان ناکام بگذارد. سرهنگ «محمود مالمیر»، رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر از ۶ عملیات پلیسی طی هفته گذشته که منجر به دستگیری این سارقان و هم‌چنین یک فروشنده موادمخدر شد، خبر می‌دهد.  

سرهنگ محمود مالمیر از دستگیری یک سارق پیاده در خیابان نفت جنوبی خبر می‌دهد: «ساعت ۱۵ پانزدهم بهمن ماه واحد گشت خودرویی، در خیابان «نفت جنوبی» به یک نفر آقا ۴۵ ساله که پیاده درحال حرکت بود، مظنون شدند که از داخل ساک این شخص یک قیچی قفل بر بزرگ، چادر مسافرتی، پمپ آب و پنل ضبط کشف و پس از آن متهم برای بررسی به کلانتری منتقل شد.

پس از استعلام سوابق متهم، مشخص شد که ۱۷ فقره سابقه فروش موادمخدر، قاچاق و سرقت در پرونده‌اش دارد. او ساکن مجتمعی در خیابان نفت جنوبی است. سپس ۷ نفر از ساکنان این مجتمع به کلانتری دعوت شدند و از این فرد شکایت کردند. هم‌چنین ۲ نفر از ساکنان اموال خود را شناسایی کردند. برای متهم پرونده تشکیل و به دادسرا ارسال شد.»

  • شناسایی سارقان توسط ۸ مالباخته
محمود مالمیر/رئیس کلانتری 150 تهرانسر

 رئیس کلانتری تهرانسر از شناسایی و بازداشت یک سارق خودرو در حین انجام سرقت خبر می‌دهد: «۲ سارق حرفه‌ای به نام‌های «حامد»، ۴۱ ساله با ۱۱ فقره سابقه سرقت وزورگیری و ۹ فقره سابقه زندان و «مجید»، ۴۰ ساله با ۱۲ فقره سابقه سرقت خودرو و لوازم، در ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۴ بهمن ماه، با یک موتورسیکلت «آپاچی» سبز رنگ و پلاک مخدوش در خیابان نفت، در حال سرقت از خودرو «پژو ۲۰۶» بودند که واحد گشت خودرویی در حین گشت زنی، سارقان را هنگام سرقت دیدند اما آنها به محض مشاهده مأموران پلیس با موتورسیکلت فرار کردند.

مشخصات موتورسیکلت و سارقان به سرعت از طریق بی‌سیم به همه عوامل گشتی اعلام و طرح «مهار» اجراشد. پس از تعقیب وگریز، در نهایت با کمک سایر عوامل گشتی و تخصصی، موتورسیکلت در خیابان «رجایی» جنوبی متوقف شد و سارقان پیاده پا به فرار گذاشتند. دست آخر هر ۲ سارق حرفه‌ای قوی هیکل با سوابق متعدد سرقت به دام پلیس افتادند و به کلانتری منتقل شدند. سارقان از سوی ۸ نفر از مال باختگان شناسایی شدند و با تشکیل پرونده برای متهمان به دادسرا انتقال یافتند و سپس با دستور مقام قضایی، به آگاهی پایگاه پنجم تحویل داده شدند.» 

  • کشف ۵۰۰ گرم‌ تریاک در تهرانسر

براساس اعلام رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر، یکی از سارقان باسابقه فروش موادمخدر تهرانسر نیز در روزهای اخیر در دام پلیس افتاده است: «به دنبال فروش و توزیع موادمخدر در محدوده تهرانسر که اغلب هنگام غروب صورت می‌گرفت، تیم عملیات پس از پایش اطلاعاتی، نقاطی را که ممکن بود فروشنده موادمخدر در آنجا حضور داشته باشد، تحت مراقبت و کنترل قرار داد.

بر این اساس در اجرای طرح «محله‌محور»، تیم عملیات کلانتری ۱۵۰ تهرانسر، در یک عملیات غافلگیرانه خودرو توزیع‌کننده را متوقف کرد و شخصی ۳۰ ساله دارای سوابق متعدد زندان به جرم فروش موادمخدر دستگیر شد. حدود۵۰۰ گرم «تریاک» از داخل خودرو کشف و به پارکینگ منتقل شد و متهم با تشکیل پرونده به پایگاه پنجم موادمخدر تحویل داده شد.»

  • دستگیری ۴ سارق مسلح 

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر درباره دستگیری ۴ سارق منازل که مسلح و سابقه‌دار بودند، می‌گوید: «در پی ۳ فقره سرقت منزل توسط سارقان در هفته‌های اخیردرمحدوده تهرانسر، پس از تحلیل جغرافیای سرقت بر اساس زمان ومکان، ۵تیم تجسس و پلیس افتخاری به‌صورت نامحسوس و عوامل گشت خودرویی وموتوری اقدام کردند. تا اینکه تیم عملیات، در خیابان نفت جنوبی به یک دستگاه پرشیا با۴ نفر سرنشین ۲۷، ۲۵، ۲۸و ۳۲ساله مشکوک و در یک عملیات غافلگیرانه سرنشینان آن دستگیر شدند.

در داشبورد ماشین یک قبضه کلت کمری با ۱۲ تیر جنگی، ۶ دستگاه گوشی همراه، دوربین دید درشب مخصوص مشاهده داخل منازل، ماکت بی‌سیم دستی و یک سویچ ۴۰۵کشف شد. ۲ نفر از شاکیان که درشب‌های قبل سارقان هنگام فرار با آنها درگیر شده بودند به کلانتری مراجعه و دستگیرشدگان راشناسایی کردند و تحویل اداره یک آگاهی شدند.»

  • سارق خودرو با ۱۰ فقره سرقت 

 رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر از بازدداشت یک سارق خودرو، چند ساعت پس از سرقت خبر می‌دهد: «ماموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر هنگام گشتزنی به یک دستگاه خودرو سواری پراید که در حال پرسه زدن بود، مشکوک می‌شوند. مأموران بلافاصله برای بررسی، به راننده دستور ایست می‌دهند، اما راننده به محض دیدن پلیس فرار می‌کند.

مأموران دقایقی بعد با تعقیب سارق، خودرو او را متوقف و راننده خودرو را دستگیر می‌کنند. با استعلام از مرکز پیام مشخص می‌شود که خودرو سرقتی بوده و ساعتی پیش به سرقت رفته است. متهم در بازجویی‌های پلیسی به ۱۰ فقره سرقت خودرو اعتراف کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده و سارق روانه زندان شد.»

  • سرقت در مخبرالدوله، بازداشت در شهرک آزادی

سرهنگ مالمیر از بازداشت ۳ سارق سابقه‌دار در شهرک آزادی می‌گوید: «۲۴ بهمن ماه ساعت ۱۹، عوامل گشت در شهرک «آزادی» به پراید مشکی با ۳ نفر راننده و سرنشین ۳۱، ۳۵ و ۳۸ ساله با سوابق سرقت منزل و سرقت خودرو، ساکن «قلعه حسن خان» برخورد و خودرو آنها را متوقف کردند. پس از بازرسی خودرو، لب تاپ، تبلت و ۳ قبضه چاقو و با بازرسی بدنی از جیب آنها کارت ملی و شناسنامه‌های بسیاری کشف شد. سارقان به کلانتری ۱۵۰ تهرانسر انتقال یافتند. از طریق سیستم «رخداد»، مالک خودرو شناسایی شد و به کلانتری مراجعه کرد.

مالک خودرو گفت که چند روز پیش در چهارراه «مخبرالدوله»، به مغازه‌اش دستبرد زدند و حدود ۲۰۰ میلیون تومان از اموالش، شامل چسب و لب تاپ و دیگر وسایل به سرقت رفته است. مالک خودرو، فیلم زمان ورود سارقان را ارائه کرد و با سارقان مطابقت داده شد. در نهایت خودرو به پارکینگ منتقل و پرونده‌ای برای متهمان تشکیل و به دادسرا ارسال شد. باتوجه به کشف مدارک هویتی مالک مغازه و مطابقت فیلم، با دستور مقام قضایی، متهمان تحویل آگاهی پایگاه پنجم شدند.»

کد خبر 587696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha