یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

نخستین مرکز «گلماند» در محله بریانک برای حفظ محیط‌زیست و آشنایی شهروندان با مقوله تفکیک زباله از مبدأ راه‌اندازی می‌شود.

گلماند

 رئیس اداره پسماند منطقه ۱۰ با اعلام این خبر افزود: «شهروندان روزانه در تهران ۸ تا ۹ هزار تن پسماند تولید می‌کنند و جمع‌آوری، انتقال و دفن این حجم از زباله برای مجموعه مدیریت شهری هزینه سنگینی دارد. بر این اساس، اجرای طرح کاپ در محله‌های تهران با هدف کاهش تولید پسماند نقش مؤثری دارد.» به گفته «محمد فلاح‌نژاد»، میانگین پسماند خشک و تر در منطقه روزانه ۱۷۰ تن است. او در ادامه توضیح داد: «روزانه به‌طور میانگین ۱۷ تن پسماند خشک در منطقه داریم که ۵/۲ تن آن در غرفه‌های بازیافت از شهروندان خریداری می‌شود. همچنین اجرای طرح‌های ویژه محیط‌زیستی در افزایش مشارکت شهروندان مؤثر است.

یکی از این طرح‌ها راه‌اندازی مراکز گلماند و اخذ پسماندهای خشک شهروندان در ازای گل و گیاه است.» فلاح‌نژاد با اشاره به نقش گل و گیاه در ایجاد آرامش روانی میان شهروندان افزود: «گل و گیاه همواره موجب شادابی است و بودن آن در خانه‌ها روحیه اعضای خانواده را تغییر می‌دهد. بر همین اساس، مرکز گلماند راه‌اندازی شد تا با مشارکت شهروندان گام‌های مؤثری در تفکیک پسماند از مبدأ برداشته شود.» رئیس اداره پسماند منطقه ۱۰ در ادامه از راه‌اندازی مرکز گلماند در سایر نواحی منطقه نیز خبر داد و گفت: «تا بهار ۱۴۰۰، ۲ مرکز در نواحی ۲ و ۳ و همچنین گلماند سیار برای مجتمع‌های مسکونی و تجاری منطقه نیز راه‌اندازی می‌شود تا شهروندان دیگر نواحی نیز از خدمات این مراکز بهره‌مند شوند.»

کد خبر 587494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha