علی مطهری، نماینده‌ مجلس دهم، گفت: در مورد انتخابات قبلی معتقد بودم کسانی که ۲۴ میلیون به روحانی رأی دادند در کابینه حق دارند اما آن ۱۴ میلیون رأی به رئیسی هم هستند. من به روحانی پیام دادم از قالیباف به عنوان معاون اول استفاده کند تا نوعی ائتلاف شکل بگیرد. هر کسی پیروز انتخابات باشد حتما باید از همه گروه‌ها استفاده کند.

علی مطهری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی مطهری امروز (پنج‌شنبه) در نشستی خبری با حضور اهالی رسانه، با تبریک میلاد حضرت امیرالمومنین (ع) اظهار کرد: هدف از این دعوت ضمن بررسی مسائل روز، اعلام نامزدی خود در انتخابات ۱۴۰۰ است. 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور و با توجه به تجربه و توانایی که در خودم احساس می‌کنم، لازم دیدم وارد این میدان شوم. 

مطهری گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند مشارکت بالا در انتخابات آینده مساله تاثیرگذاری است. ایشان فرمودند انتخاب اصلح در درجه دوم قرار می‌گیرد؛ هدف ما باید این باشد که مشارکت را در انتخابات بالا ببریم. درست است که مردم گلایه‌هایی از حوادث سال گذشته دارند، فشارهای اقتصادی و سختی معیشت مردم باعث گله‌مندی‌هایی است، اما باید توجه داشت اگر می‌خواهیم شرایط کشور به لحاظ سیاست داخلی و خارجی بهبود پیدا کند لازم است مردم پای صندوق‌های رای بیایند و نظر خود را اعلام کنند. 

وی گفت: با کنار کشیدن از صندوق‌های رای نه تنها مشکلات حل نمی‌شود بلکه افزوده می‌شود. هر مقدار مشارکت مردم افزون‌تر باشد انتخاب مردم واقعی‌تر خواهد بود. 

مطهری در ارتباط با حضور جوانان در کابینه دولت گفت: ملاک اصلح بودن است. اینکه بگوییم حتما افراد باید جوان باشد آسیب‌زا است. باید از افراد متخصص استفاده کرد. 

مطهری با اعلام مستقل بودنش در عرصه رقابت‌های انتخابات گفت: برای جناح‌های سیاسی خیلی نباید اصالت  را مورد تاکید قرار داد.  هر کسی که پیروز انتخابات باشد باید از  همه جناح‌ها استفاده کند. باید از همه افراد متخصص و متدین در همه جناح‌ها استفاده شود. یکی از کاستی‌های ما این بوده که هر گروهی که آمده دوستان خودش را آورده و رقبا را بیرون کرده است. هر کسی که پیروز شود اگر بخواهد کشور رو به پیشرفت برود باید از نیروهای متخصص و با تقوا استفاده کند. بر این دو شرط تاکید دارم. خیلی از افراد متخصص و باتقوا و صالح و اصلح مناعت طبعی دارند و اصلا درخواست پست نمی‌کنند باید رفت این افراد را پیدا کرد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر پست‌ها بر اساس آشنایی‌ها تقسیم می‌شود. باید گروهی باشد که این افراد را کشف کنند. ما افراد متخصص با تقوا زیاد داریم. هیچ تاکیدی بر مذاهب و قومیت و جنسیتی هم نباید باشد. از هر قوم و مذهب و جنسیتی فرد اصلح بود باید استفاده کنیم.  برای وزارتی می‌بینیم فردی بالاتر از بقیه است سنی است یا خانمی اصلح است از نظر تخصص و تقوا باید از همان‌ها استفاده شود. 

از هر گروهی اصولگرا و اصلاح‌طلب باید استفاده شود. در مورد انتخابات قبل معتقد بودم کسانی که ۲۴ میلیون به روحانی رای دادند در کابینه حق دارند اما آن ۱۴ میلیون رای به رئیسی هم هستند. من به روحانی پیام دادم از قالیباف به عنوان معاون اول استفاده کند تا نوعی ائتلاف شکل بگیرد. هر کسی پیروز انتخابات باشد حتما باید از همه گروه‌ها استفاده کند. 

کد خبر 587270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 126
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    22 6
    شرافت و اخلاق تمام شده است.
  • خسرو IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    47 22
    اتفاقا کنار کشیدن از صندوق‌های رای تنها راه حل مشکلات است!!!!!
  • علی IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    82 14
    اگه قرار باشه هر کس کاندیدا شد در کابینه ریاست جمهوری باشه پس چرا انتخابات ، همه برسد دور همی کشور را اداره کنید،برای کاندیدا شدن خودت هم خودتو اذیت نکن دوره آقا زاده ها به پایان رسیده.
  • علیرضا IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    57 5
    مردم بیایند رای بدهند بعد هیچ مسئولی مردم را نشناسد آیا مردم فقط در رای دادن مردم هستند
  • حسین IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    107 7
    آقای مطهری چه کسی گفته شما توانایی دارید ؟ آقای روحانز که مدعی بود از اول انقلاب در امورات کشور و جنگ نقش داشته کشور را به ورطه ورشکستگی کشاند شما که نخن کوچکه روحانی نیستید ؟ مگر مملکت قطع الرجاله که شما بیایید برای ریاست جمهوری کاندید بشید.؟ واقعا که خیلی رو دارید.توی دوره قبلی که در مجلس بودید ۲۰ دقیقه ای برجام نا فرجام رو مصوب کردید که توانه آنرا این ملت کشیدن بابا ول کنید این قدرت و قدرت طلبی رو.خجالت بکشید.
  • تیزبین IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    70 29
    هههههه رییس جمهور بعدی از جناح راست و انقلابی واقعی است و هیچ احتیاجی به اصلاح طلب متمایل به غرب هم نخواهد داشت
  • نصرت IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    12 42
    یک پیشنهاد سازنده
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    11 5
    هیچ فرقی نمیکرد
  • وطنداش IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    24 27
    وقتی که رای دادن و ندادن فرقی به حالمان نمی کند برای چه باید رای بدهیم؟؟؟
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    مطمئن باشید کسی رای نخواهد دادبااین وضعیت بورس
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      50 18
      همین رأی اشتباه شما و امثال شما همه رو بیچاره کرد پس بهتره شما رأی ندید.
  • ا. ع IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    59 27
    سلام، ایکاش آقایان می‌دانستند جایگاه‌های فعلی آقای قالیباف وجناب رئیسی چقدر پشت دشمن را بلرزه درآورده؟!
  • علی NL ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    29 46
    همه مشکلات ما همینه اختلاف کم میشد وکارها پیش میرفت احسنت برشما دو نظر بهتره
    • اشکیان IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      46 26
      پشت کدوم دشمن رو به لرزه دراورده؟خداوکیل بس کنیدتاکی دشمن،دشمن میکنید؟مردم بُریدن دیگه.ول کنیدشعارهای پوپولیستی رو.
  • مهدی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    27 28
    اقای مطهری فردی مومن خانواده دار ودارای ریشه واصل ونسب ومهمتر ابنکه مدیر واگاه به تمام مسایل کشورداری واکاه به امور جهانی وفردیه که در طوا نمایندگی مجلس نشان داده دلسوز مردم وکشور است ونظراتش را همیشه بی پرده در حمایت از قانون اساسی و مردم بیان داشته وازهباهو واعتراص دیگران ابایی نداشته است .ایشان وابسته به هیچ گروهی نیست ولابق ریاست جمهوری میباشد خداوند برای کمک به مردم وکشور عزیزمان یاریش فرماید انشاالله.
  • هپو IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    28 21
    اقااصلابیاین دوره ریاست جمهوری رویکساله یادوساله کنیدکه اینهمه مشتاق خدمت که بیش از۴۰ساله تمام سمتهاروبررسی کرده اند،کرسی ریاست جمهوری روهم تجربه کنندوحالشوببرند،مردم ماهم که توسختیهاابدیده شده اند،هرچقدرشونوکرونانتونست ازپای دربیاره،تدابیرحصرات زحمتشومیکشه،کی به کیه
  • محمد صادق عنصری IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    39 14
    من وسعت دید این مرد را قبول دارم
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    16 20
    معنی حرف علی مطهری اینست که من می دانم که شایسته ریاست جمهوری نیستم ولی آمدم تا با کاندیداتوری خود مشارکت مردم درانتخابات را بالا ببرم واین حرف نامناسب اثبات می کند که او نباید تایید صلاحیت شود
  • کیان GB ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    25 9
    سلام احسنت بر جناب مطهری صحبتهای ایشان کاملا دمکراسی و روشن فکرانه است بشرط اینکه عمل شود وسکاندار در دوره بعدی مصمم و با قدرت بر این مسائل تاکید داشته باشد مطمئن باشد عموم مردم و هر شخصی که نطر مثبت به آبادی وپیشرفت این نظام و سرزمین ایران بزرگ دارد. خصوصا اگر نگاهش واقعا به تمام نقاط ایران وهر ایرانی یکسان باشد.
  • kian GB ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    20 14
    ببخشید مطلب تمام نشده بود. جناب مطهری مطمعن باشید نه شما هر شخصی که با این دیدگاه مسئولیت دولت بعدی را بدست گیرد. از حمایت قاطع عموم مردم بهرمند خواهد شد.
  • آرش IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    9 21
    بادی به هر جهت که میگن اینه
  • مستعار IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    23 6
    راستی همین آقای مطهری برای نمایندگی مجلس رد صلاحیت شده!؟
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    29 3
    ۱۴ میلیون نبود ۱۶ میلیون بود
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    21 14
    والله حرفهای خوبی زدی ولی دو عیب داری یک اینکه ملوّن مزاجی دوم اینکه وقتی رئیس شدی حرفهات مثل روحانی واحمدی نژاد یادت میره