جان استاین‌بک، نویسنده آمریکایی که در ایران با نام جان اشتاین‌بک شناخته می‌شود، تابستان‌ها در منطقه‌ای ساحلی اقامت می‌کرد. این اقامتگاه که اتاق کار نویسنده را هم شامل می‌شود، با قیمت ۱۷.۹ میلیون دلار به فروش گذاشته شده است.

خانه تابستانی جان اشتاین‌بک

به گزارش همشهری‌آنلاین، خانه جان استاین‌بک در ساگ ‌هاربر (Sag Harbour) نیویورک، کلبه‌ای دنج در کنار یک دریاچه آرام است که نویسنده تابستان‌های خود را در آن، با نوشتن و ماهیگیری می‌گذراند. پای این خانه، برای اولین بار بعد از ۶ دهه، به بازار خرید و فروش املاک باز شده است. 

رمان‌نویس تحسین‌شده، که از جمله آثارش می‌توان به «موش‌ها و آدم‌ها» و «خوشه‌های خشم» اشاره کرد که برای دومی برنده جایزه پولیتزر شد، در سال ۱۹۵۵ این خانه را در کنار خلیج ساگ هاربر با همسر سوم خود، الین اندرسون استاین‌بک (بازیگر سابق و مدیر صحنه برادوی) خرید. او زمان خود را تا هنگام مرگ در ۱۹۶۸، بین این اقامتگاه در همپتونز و آپارتمانشان در آپر ایست ساید (Upper East Side) تقسیم کرد.

استاین‌بک، نویسنده برنده نوبل ادبی سال ۱۹۶۲، در کتاب «سفر با چارلی» از ساگ هاربر با عنوان «مکان کوچک ماهیگیری من» نام برده و سفر جاده‌ای خود را با سگ محبوبش شرح داده است. او در کتاب آخرش «زمستان ناخشنودی ما» شهری ساحلی را درست مانند ساگ هاربر توصیف کرده است. 

پرتره‌ای از چارلی که نویسنده در رمان سفر با چارلی، از سفر جاده‌ای‌اش با او نوشت
نویسنده و سگ محبوبش، چارلی

املاک ساگ هاربر، از طریق اتحادیه‌ای که خانم استاین‌بک پیش از مرگ، در سال ۲۰۰۳ تاسیس کرد، فروخته می‌شود. خانواده جان اشتاین‌بک و همسرش الین استاین‌بک سال‌ها درگیر مشکلات حقوقی بر سر حق مالکیت آثار نویسنده و البته همین خانه تابستانی ساگ هاربر بودند. قیمت درخواستی برای فروش این ملک در ساتبیز بین‌المللی، ۱۷.۹ میلیون دلار است و البته خانه حدد ۳۲ هزار دلار به اداره مالیات بدهکار است. 

اقامتگاه تابستانی به این شرح است: یک خانه یک‌طبقه چوبی در نزدیکی آب در شبه جزیره‌ای علفی بین موریس و غارهای بندر ساگ واقع شده است. این خانه توسط درختان بلوط، گردو و گیلاس احاطه شده و دارای یک استخر است. در نزدیکی آب دو سازه اضافی نیز وجود دارد: خانه یا اتاق نوشتنِ شش‌ضلعی استاین‌بک که نویسنده نام آن را Joyous Garde گذاشته بود. به اضافه یک کلبه مهمان معروف به اتاق دنج، با دو تخت دوقلو، حمام و دوش در فضای باز. یک گاراژ دو اتومبیله به اضافه یک سوله در انتها و یک اسکله کوچک هم جزئی از این اقامتگاه است.

منبع: ترجمه با تلخیص از نیویورک تایمز

کد خبر 586956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha