سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برای انجام سفرهای نوروزی تاکنون مصوبه قطعی در ستاد ملی مقابله با کرونا نداشته‌ایم.  

سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: محدودیت‌های تردد بر اساس رنگ بندی‌ها اعمال می‌شود و بر اساس تصمیمات روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها اتخاذ می‌شود. این رنگ‌بندی حتی در روستاها هم اعمال شده و بر اساس وضعیت بیماری است.

لاری گفت: برنامه‌ریزی برای مسافرت، محدودیت و همچنین پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی همگی بستگی به این دارد که بیماری چطور پیش برود. در مناطقی که آبی و زرد هستند اگر آمار بیماری پایین باشد، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، امکان اسکان مسافران در مهمان‌پذیرها وجود دارد. البته تمام این حرف‌ها فعلا در حد پیشنهاد است.  

لاری در ادامه بیان اینکه نگران ویروس جهش‌یافته انگلیسی هستیم، گفت: تاکنون در خوزستان موارد بسیاری از کرونای انگلیسی مشاهده شده است. در ایلام، بیرجند، لار و... و برخی دیگر از نقاط کشور هم ویروس کرونای انگلیسی منتشر شده است. مرزها اکنون تحت کنترل شدید است. البته پخش شدن ویروس انگلیسی زمان‌بر است و ممکن است ۴ ماه بعد با عواقب آن روبرو شویم. گرچه در زمینه تولید واکسن و کنترل شیوع ویروس کرونا موفق بوده ایم اما همچنان باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: امیدواریم بتوانیم تا پایان ماه اسفند بخش عمده گروه‌های دارای اولویت را واکسینه کنیم؛ انتظار داریم که تا زمانیکه به حد مطلوب واکسیناسیون برسیم پیشگیری را همچنان انجام دهیم تا درگیر ویروس کرونای انگلیسی به صورت گسترده نشویم.

کد خبر 586925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha