مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

یکی از عجیب‌ترین ماجراهای مربوط به جریمه ناعادلانه خودروها که در یکی دو سال اخیر از افراد مختلف شنیده بودم در اولین روز هفته جاری برای خودم اتفاق افتاد.

جریمه

همشهری آنلاین - رضا ظریفی:

روز شنبه دوم اسفند به دلیل دورکاری در منزل مشغول به کار بودم که در ساعت ۱۲:۰۶ دقیقه پیامکی یک تخلف رانندگی را دریافت کردم. در متن پیامک آمده بود. «مالک محترم وسیله نقلیه به شماره پلاک ایران ۷۷ قبض صادر شده برای شما به شرح زیر است: تاریخ و ساعت: ۱۳۹۹/۱۲/۰۲– ۱۲:۰۸» درباره محل تخلف هم «کاشانی» اعلام شده بود که احتمالا همان خیابان کاشانی در منطقه ۵ است. مورد جالب دیگر در این پیامک، الصاقی بودن برگه جریمه است که مشخص می‌کند مامور راهنمایی و رانندگی با حضور در محل و مشاهده پلاک خودرو برگ جریمه تخلف «توقف دوبله در معابر» را صادر کرده است. اما از همه جالب‌تر اینکه من دو دقیقه زودتر از تخلف نکرده پیامک جریمه را دریافت کرده بودم.

در تعجب از پیامک و وضعیت به وجود آمده نگران شدم که شاید ماشین را سرقت و سپس با آن تخلف کرده‌اند. در نتیجه به محل پارک ماشین در کوچه رفتم و دیدم که پژوی سفید، همچنان آرام و بی‌دغدغه در محل قبلی خود متوقف است؛ حداقل نگرانی سرقت خودرو برطرف شد. دوباره به منزل برگشتم و با تلفن ثابت با شماره ۱۹۷ تماس گرفتم. اپراتور اعلام کرد که مورد و شماره خود را ثبت کنید که انجام دادم و البته تا زمان نگارش این ماجرا هنوز تماسی برای پیگیری این پیامک عجیب گرفته نشده است. بعد از آن با شماره ۱۱۰ تماس گرفتم. در تماس اول اپراتور من را به کارشناس پلیس راهور ارجاع داد که بعد از مدتی بوق اشغال شنیده شد. در تماس دوم یکبار دیگر به کارشناس راهور ارتباط داده شدم که باز هم همان پاسخگو نبودن باعث قطع تماس شد. برای بار سوم که با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم خانم اپراتور بعد از شنیدن ماجرای پیامک جریمه گفت که «همکارانش درست راهنمایی نکرده‌اند. فردی پلاک خودروی خود را مخدوش کرده و جریمه برای خودروی من ثبت شده است و برای رفع این مشکل باید به واحد اجرائیات پلیس راهور منطقه مراجعه کرده و از خودرویی که پلاک خود را مخدوش کرده شکایت کنم.»

این ارتباط آخر هم تائیدی شد برای اینکه از پیگیری این ماجرا منصرف شوم چراکه حتما با مراجعه به واحد اجرائیات باید منتظر شلوغی و تراکم جمعیت در شرایط کرونایی و نیز اعصاب خوردی و خستگی برای شکایت از خودرویی می‌شدم که معلوم نیست چرا مامور پلیس در ثبت پلاک آن دقت نکرده است. اما حداقل این تجربه را برای مخاطبان نوشتم تا شما هم بدانید شاید برای تخلف نکرده‌تان، زودتر از آنچه که اتفاق نیفتاده جریمه شوید.

کد خبر 586863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha