محققان دانشگاه «ای اند ام» تگزاس در مطالعه اخیر خود اظهار کرده‌اند یک داروی قلبی قبلا تایید شده تأثیر قابل توجهی در تداخل ورود کروناویروس جدید با نام عملی «کرونا-سارس- کوو-۲» به سلول انسانی میزبان نشان داده است.

كرونا ويروس

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، داروی«بپریدیل» که با نام تجاری «واسکور» (Vascor) شناخته می‌شود در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) برای درمان آنژین قلبی تأیید شده است.

پروفسور ونش ری لو از دانشگاه ای اند ام تگزاس و پروفسور «چین تی کینت سنگ» از دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس محققان ارشد این مطالعه هستند.

ساخت یک داروی شگفت‌انگیز کرونا در انگلیس | با این دارو فقط یک بار مبتلا می‌شوید

لو گفت: در حال حاضر فقط یک دارو به نام رمدسیویر در دسترس است و تاثیر کمی بر بهبود حال بیماران مبتلا به کووید-۱۹ دارد و ویروس ممکن است به راحتی از دست آن فرار کند بنابراین یافتن داروهای جایگزین ضروری است. گروه ما بیش از ۳۰ داروی مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا و سازمان دارویی اروپا را بررسی کرد تا توانایی آنها در جلوگیری از ورود کروناویروس جدید به سلول‌های انسانی را بسنجد. این مطالعه نشان داد که بپریدیل بیشترین پتانسیل را برای درمان کووید-۱۹ دارد.

مطالعه محققان اکنون در سایت مجله(PNAS) در دسترس است و برای چاپ در تاریخ ۹ مارس برنامه ریزی شده است.

کد خبر 586833
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha