کره جنوبی می‌خواهد ثابت کند بر عهد خود برای آزادسازی دلارهای حبس‌شده ایران وفادار می‌ماند.

دلار

به گزارش همشهری‌آنلاین روزنامه همشهری در گزارشی درباره جزئیات آزادسازی اموال ایران نوشت: کره‌جنوبی در گام نخست برای شکسته شدن بن‌بست ایجادشده، قرار است به‌زودی یک میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی ایران را نزد بانک‌های آن کشور آزاد و به مقصد اعلام شده از سوی  ایران منتقل کند. آزادسازی این یک میلیارد دلار برای نشان دادن حسن نیت مقامات کره‌جنوبی است. آنها می‌خواهند ثابت کنند بر عهد خود برای آزادسازی دلارهای حبس‌شده ایران وفادار می‌مانند.

همزمان سفیر ژاپن هم راهی ساختمان لاجوردی بانک مرکزی شده است. گفته می‌شود او تلاش می‌کند ارتباط بین بانک مرکزی ایران و ژاپن را  برای پیشبرد بهتر امور و حل مسائل بانکی تقویت کند. آقای سفیر گفته ژاپن آماده است منابع ارزی ایران در بانک‌های این کشور را برای خرید واکسن کرونا آزاد کند.  

به گزارش همشهری، به‌نظر می‌رسد در ۳‌ماه آینده ترافیک گفت‌وگوها و مذاکرات اولیه برای گشایش احتمالی، هم در روابط بانکی و هم تجارت بر سر نفت ایران، بیشتر شود و کشورهای مختلف نخستین پیام‌ها را از کانال سفیرانشان در تهران می‌فرستند.

پیش از این هم مقامات هند گام‌های اولیه و مذاکره برای خرید نفت ایران را برداشته بودند. برای تهران اما مهم این است که نخست موانع بانکی برداشته شود تا نقل و انتقال ارز و دسترسی به دلارهای ایران تسهیل شود. همزمان برخی خبرها حکایت از آن دارد که شاید مقامات آمریکایی هم با درخواست ایران برای گرفتن کمک فوری ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول موافقت کنند.

کد خبر 586750

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • GB ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    10 2
    برای رفع موانع بانکی حتما باید اف ای تی اف را بپذیریم به کسانی که متوجه نیستند باید فهماند
  • محمد IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    این چه مدل تعامل با کشورها است از 8.5 میلیارد 1 میلیارد برای خرید وسایل پزشکی آنهم با اوکی آمریک؟؟؟؟