آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز در بعدازظهر دوشنبه نشان می‌دهد که شمار تلفات کووید-۱۹ در آمریکا از مرز نیم میلیون نفر گذشته است.

Washington DC

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین آمریکا بر اساس ارقام دانشگاه جانز هاپکینز بیش از ۲۸ میلیون مورد عفونت با کروناویروس ثبت کرده و ۵۰۰۰۷۱ نفر جان را خود به علت کووید-۱۹ در این کشور از دست داده‌اند.

شمار تلفات کووید-۱۹ در آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان است.

آمریکا با وجود اینکه فقط ۴ درصد جمعیت جهان را دارد، ۲۰ درصد کل مرگ‌های کرونا را به خود اختصاص می‌دهد و یکی از بالاترین میزان‌های مرگ ناشی از کرونا به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ جمعیت را دارد و تنها کشورهایی مانند انگلیس، بلژیک و ایتالیا از این لحاظ از آمریکا جلوتر هستند.

قرار است جو بایدن، رئیس‌چمهور آمریکا دوشنبه شنبه به مناسبت این نقطه عطف مصیبت‌بار برای این کشور در یک مراسم یادبود با روشن کردن شمع و یک دقیقه سکوت به احترام ۵۰۰۰۰۰ زندگی از دست رفته شرکت کند.

آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا روز یکشنبه درباره وضعیت شیوع کرونا در این کشور گفت: «دهه‌ها بعد از دوران کنونی مردم درباره این شاخص هولناک تاریخی در تاریخ این کشور سخن خواهند گفت.»

فاوچی گفت: «مرگ این شمار بسیار زیاد افراد از یک عفونت ناشی از یک ویروس تنفسی وضعیت واقعا هولناکی است که ما را دستخوش خود کرده است و هنوز هم ادامه دارد.»

البته شمار مرگ‌ها و بستری‌شدن ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا در حال حاضر نسبت به دورهه تعطیلات شکرگزاری و کریسمس در این کشور در پایین‌ترین خود است.

کد خبر 586747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha