دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

پادشاهی سعودی از سال ۲۰۱۸ برنامه‌هایی را برای ورود بیشتر زنان به جامعه بسته این کشور در نظر گرفته است با این حال همچنان فعالان حقوق زنان را سرکوب می کند.

زنان سعودی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل الجزیره، زنان سعودی اکنون اجازه پیدا کرده اند که با احراز شرایطی مجوز ورود به ارتش این کشور را کسب کنند.

عربستان قصد دارد با اقداماتی که در راستای طرح‌های تحولی محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، آغاز شده بخشی از فشار جوامع بین‌المللی و انتقاداتی که در زمینه مسائل و حقوق زنان بر این کشور وارد می‌شود را مدیریت کند.

پیش از این و در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار به زنان سعودی اجازه رانندگی داده شد و در آن زمان بلومبرگ اقتصادی پیشبینی کرد که این تحول تاثیر مثبت قابل توجهی را بر اقتصاد این کشور خواهد گذاشت.

با اینکه جامعه سعودی در سال‌های اخیر نسبت به حضور زنان در برخی مشاغل از جمله صندوقداری فروشگاه ها و یا پیشخدمتی در رستوران ها انعطاف نشان داده، اما هنوز فعالان حقوق مدنی زنان در این کشور سرکوب می شوند.

سال گذشته دادگستری این کشور ۱۰۰ زن را به عنوان سردفتردار عمومی معرفی کرد و این در حالی اتفاق افتاد که زنان تا پیش از این تنها در مشاغلی همچون معلمی و امور مربوط به زنان اجازه اشتغال داشتند.

اکنون و با صدور مجوز ورود زنان به ارتش سعودی اعلام شده که علاوه بر معیارهای عمومی همچون قد و وزن مناسب، متقاضیان باید حداقل تحصیلات دبیرستانی داشته باشند. عرب نیوز گفت، متقاضیانی که با خارجی ها ازدواج کرده باشند پذیرفته نخواهند شد.

کد خبر 586722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha