سخت شدن شرایط فعالیت در دوران شیوع کرونا برای هر که آب نداشت، برای برخی ستاره‌های سینما و تلویزیون در دنیای تبلیغات و آگهی نان داشت و نشان داد ماجرای قهر همیشگی و خودخواسته برخی از آنها از قاب کوچک مشکلی نیست که با پول حل نشود.

بازیگران + آگهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، حضور بازیگران سرشناس و محبوب تلویزیون و سینما در آگهی‌های تبلیغاتی گرچه پیشینه‌ای قدیمی دارد اما در یکی دو سال اخیر شدیدتر از گذشته است. هجوم انبوه ستاره‌ها به تیزرهای تبلیغاتی معامله‌ای دو سر سود و برد – برد برای آنها و آگهی‌دهنده‌هاست؛ پولی که به جیب بازیگران می‌رود و سودی که شرکت‌های تولیدی و سازنده‌های تیزر از پخش گسترده آگهی‌های این چهره‌ها می‌برند داستانی نیست که کسی از جزئیات آن آگاه نباشد.

گرچه حضور بازیگران سینما و تلویزیون و تا حدودی خواننده‌ها و ورزشکاران در دنیای آگهی و تبلیغات به چند سال پیش بازمی‌گردد اما سال ۹۹ را شاید بتوان اوج این رویکرد به ویژه در آگهی‌های تلویزیونی دانست. امیرحسین آرمان، سحر ولدبیگی و همسرش نیما فلاح و محمدرضا گلزار از نخستین بازیگرانی بودند که در تیزرهای تبلیغاتی لباس و خوراکی پا به تلویزیون گذاشتند و تا حدودی مسیر را برای ورود دیگران هموار کردند.

سروش جمشیدی، پژمان جمشیدی، شبنم فرشادجو و بهنوش بختیاری هم در ادامه پا در این راه گذاشتند و آگهی‌هایی که با بازی آنها تولید شده بود، روانه آنتن شد. شقایق دهقان در آگهی یک نوشیدنی نقش دو خواهر را ایفا کرد و مردم صدای رویا تیموریان و میرطاهر مظلومی و چند چهره دیگر را در تبلیغات شنیدند. این ماجرا با حضور معدود و محدود ادامه داشت تا اینکه چهره‌های سرشناس‌تر یکی یکی از راه رسیدند و به بازار تبلیغات تلویزیون رونق دادند.

تفاوت دور تازه آگهی‌های تبلیغاتی در تلویزیون به تولید تر و تمیز و البته فضای روایتگر و داستانگوی تیزرها مربوط می‌شد. امین حیایی که سفیر یک برند سس شده بود، هر بار با ماجرایی بامزه به قاب تلویزیون می‌آمد و از صدا و چهره آشنایش بیشترین بهره را برای خدمت کردن به صاحب آگهی می‌برد. برزو ارجمند هم به خدمت یک برند تولید مواد غذایی درآمد و نه به اندازه حیایی اما در جای خودش تا حدودی موفق بود.

آتیلا پسیانی از نسل دوم بازیگران سینما و تلویزیون هم به تدریج جای خود را در آگهی‌های یک برند تولید مواد غذایی باز کرد و هنوز هم حضوری پررنگ در دنیای تبلیغات تلویزیون دارد اما این آمدن نوید محمدزاده بود که ثابت کرد که افسانه قهر بودن برخی ستاره‌ها با تلویزیون سرابی بیش نیست و با پول می‌توان برنده سیمرغ بلورین و چهره معترض دنیاهای سینما و تئاتر را هم برای حضور در آگهی‌های تلویزیونی راضی کرد.

... و ناگهان من سیامک هستم!

همه چیز داشت مسیر طبیعی خود را می‌رفت که ناگهان سر و کله یک نام پیدا شد و به چهره سیامک انصاری گره خورد؛ بازیگری که انگار می‌خواست تمام آبروی چند دهه فعالیت را با حضور گسترده و شبانه‌روزی در آگهی‌های یک سایت فروش کالا و خدمات به حراج بگذارد. او البته در این راه تنها نبود و صدای یکی دیگر از بازیگران پرکار این سال‌ها هم همراهی‌اش می‌کرد؛ بهنام تشکر، ستاره سریال‌های جدی و طنز یک دهه اخیر.

آنچه عذاب دیدن بام تا شام سیامک انصاری را تحمل‌پذیر می‌کرد، شیرین‌کاری‌های همزمان محسن کیایی در آگهی‌های یک برند تولید لوازم خانگی ایرانی بود. این بازیگر طناز و تحسین‌شده گرچه دیر آمد اما چنان اثرگذار ظاهر شد که حالا نام آن برند تجاری با نام برادر کوچک خاندان کیایی گره خورده است. محسن در روایتی موجز اما ماندگار هر بار ویژگی‌های یک محصول را به تصویر می‌کشید و انصافا شایسته گرفتن سیمرغ هم بود!

تازه‌ترین چهره‌ای هم که وارد دنیای آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیون شده، آزاده صمدی است؛ او که با سریال «دیوار به دیوار» برای بینندگان و مخاطبان شناخته می‌شود، پا جای پای همتایان خود گذاشته و جالب اینکه خلاف شخصیتی که در آن سریال دوست‌داشتنی بازی می‌کرد، سراغ خوردنی‌ها نرفته است! صمدی حالا برند یک کارخانه تولید شیر و ابزار حمام و دستشویی است.

هر چه باشد، نقش‌آفرینی در آگهی‌های تلویزیونی دنیایی تازه و البته پرسود برای بازیگران است؛ نه دردسرهای چند ماه حضور جلوی دوربین را دارد نه نگرانی از کم و زیاد شدن نقش در تدوین. کافی است آقا یا خانم ستاره قرارداد ببندد، چک را نقد کند و در یکی دو هفته در چند آگهی جلوی دوربین برود؛ بی‌هراس از کرونا دوری از شهر و زندگی و خانواده!

۳۰۰ میلیون تا چند میلیارد!

یکی از بازیگران پرکار آگهی‌های تبلیغاتی که سال‌هاست در این حوزه حضور دارد، درباره دستمزد سلبریتی‌ها برای بازی در آگهی‌های تبلیغاتی به یک روزنامه صبح چنین گفته است: «امروز این چهره‌ها از حدود ۳۰۰ میلیون تا چند میلیارد تومان دستمزد دریافت می‌کنند. دو سلبریتی که برادرند درصدی از فروش سالانه آن محصول را هم دریافت می‌کردند. چندی پیش مهراب قاسمخانی بازیگران تیزرهای تبلیغاتی را مسخره کرده بود اما همسر خودش برای یک نوشابه آگهی بازی کرد. به نظرم جز محمدرضا گلزار و امیرحسین آرمان که مناسب مدلینگ هستند، تعداد زیادی بازیگر نداریم که مناسب این کار باشند. برخی سلبریتی‌ها هم که حاضر نیستند در تلویزیون کار کنند، در تیزرها حاضر می‌شوند.»

کد خبر 586688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha