رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، تجار استان تهران 80 درصد از ارز صادراتی خود را به کشور بازگردانده‌اند.

صادرات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، یدالله صادقی امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران، با تاکید بر اینکه تحریم‌ها در کنار تمام مشکلات، فرصت نیز ایجاد کرد، اظهار داشت: از زمان آغاز تحریم‌ها با سرعت بیشتری برای جایگزینی کالاهای وارداتی قدم برداشتیم و به جز مواردی که امکان ساخت آن در داخل وجود نداشت یا مقیاس آن بزرگ بود، دیگر کالاها جایگزین شده‌اند.

وی ادامه داد: تلاش بخش دولتی و خصوصی در این زمینه موجب شد تا اکنون شاهد آن باشیم که اشتغال در استان تهران حفظ شده و سرمایه‌گذاری برای تولید رو به افزایش است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران: بخش صنعت در شهرستان‌های صنعتی با مشکل کمبود نیروی کار مواجه شده است چرا که تقاضا برای آن رو به افزایش است.

صادقی با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده بخش دولتی باید تعاملات و هماهنگی خود را با بخش خصوصی افزایش دهد، گفت: لازم است در حوزه تعاملات و هماهنگی بهتر عمل کنیم تا از تمام ظرفیت‌های ایجاد شده که رو به رشد است، استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه آمار در حوزه بازرگانی استان تهران پرداخت و یادآور شد: در استان تهران 16 هزار و 720 کارت بازرگانی صادر شده است که 2991 مورد آن در حوزه صادرات فعال است و از این تعداد صادرکننده 1806 نفر علاوه بر صادرات به امر تولید نیز مشغول هستند.

صادقی میزان ارز صادراتی استان تهران را از ابتدای سال 97 تا نیمه سال 99، 21 میلیارد و 139 میلیون یورو اعلام کرد که بدین ترتیب میزان ارز صادراتی استان تهران سالانه حدود 8 میلیارد یورو می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران میزان تعهدات ارزی تجار استان تهران را 19 میلیارد و 225 میلیون یورو اعلام کرد و گفت: از این میزان تجار 15 میلیارد و 381 میلیون یورو تعهدات خود را انجام داده‌اند.

صادقی درباره برگشت ارز صادرکنندگان استان تهران نیز خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، تجار استان تهران 80 درصد از ارز صادراتی خود را به کشور بازگردانده‌اند.

وی اظهار داشت: در 11 ماهه سال جاری 50 هزار پرونده تقاضای ارزی از تجار به ما رسیده است که پس از بررسی معادل 13 میلیارد و 37 میلیون یوروی آن قطعی و به بانک‌ها ارسال شده است.

این مقام مسئول سفارشات مربوط به واردات در استان تهران را 67 درصد مواد اولیه، 28 درصد ماشین‌آلات و 4 درصد کالای نهایی اعلام کرد.

کد خبر 586669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha