قرار است دولت برای اسکان و ساخت‌وساز برای هر شهروند اهل سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد که خانه دارند ۱۸۵ میلیون تومان وام با سود بانکی ۴ درصد بدهد و مابه التفاوت سود بانکی را خود پرداخت کند. این رقم در روستا ۱۶۵ میلیون است.

سی‌سخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم اختتامیه جشنواره سوانح طبیعی"مسابقه ملی طراحی اسکان موقت" گفت: همه جور تجارب را تا امروز داشته‌ایم، ما بهترین تجربه را در سیل سال ۹۸ به دست آوردیم و آن‌ هم دادن یک امکان مالی بلاعوض به مردم برای تأمین اسکان موقت خودشان بود. منهای سی سخت که به‌عنوان اسکان اضطراری ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم، البته برای کسانی که امکان اسکان در زیر سقف خانه‌شان ممکن نیست؛ قرار است وام اعطا شود.

اسماعیل نجار افزود: مدیریت بحران برای ما یک موضوع ریشه‌ای و اساسی است؛ بنده قریب به چهل سال است در این کار هستم و با ساخت اردوگاه ۱۰۰ درصد مخالفم چراکه مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.  

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: تجربه ما در سر پل ذهاب نشان داد که کانکس بسیار تجربه بدی است. ۱۸۵۰۰ کانکس تأمین شد و خیلی از مردم هم خودشان کانکس دادند. برخی خانواده‌ها بین ۲ تا ۷ کانکس داشتند. که بین اعضای خانواده تقسیم کرده بودند و از کانکس هم خارج نمی‌شدند. درحالی‌که یکی از اهداف این است که زندگی را به محل حادثه‌دیده برگردانیم و دادن امکانات با این هدف باید باشد.

کد خبر 586603

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha