در پی انتشار خبری در رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه مبنی بر سرطانزا بودن یک محصول ایرانی به نقل از یک نشریه آلمانی، پس از بررسی‌ها و آزمایش‌های لازم سلامت این محصول بار دیگر تایید شد.

كلوچه صادراتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی باشگاه توسعه کسب و کار یونسکو، با بررسی دقیق و علمی نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های مرجع داخل و خارج از ایران و بعد از دریافت نتیجه آزمون و تاییدیه سلامت از مراجع ذی‌صلاح، بر اساس مستندات مطلبی که پیشتر درباره سرطانزا بودن محصول کلوچه نادری مطرح شده بود، رد می‌شود.

مدیر کل نظارت بر غذا و نوشیدنی سازمان غذا و دارو نیز در پاسخ به اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: تمام محصولات صادراتی از ایران مطابق با مقررات سازمان جهانی بهداشت کُدکس codex مواد غذایی و سازمان غذا و دارو ایران تولید می‌شوند.

در واکنش دیگر، دکتر ربابه شیخ‌الاسلام رئیس انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت ایران اعلام کرد: بر اساس مستندات، بازرسی‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده، این محصول فاقد آلاینده‌های میکروبی و شیمیایی مضر برای سلامت انسان بوده و مصرف آن ایمن است.

همچنین انجمن علوم و صنایع غذایی ایران ضمن رد ادعای نشریه آلمانی صحت و سلامت محصولات شرکت کلوچه نادری را تایید و بر این اساس سلامت مصرف‌کنندگان را در حاشیه امنیت غذایی دانست.

باشگاه توسعه کسب و کار کمیسیون ملی یونسکو-ایران در سال جهش تولید ملی و در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کمک به توسعه زیرساخت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی آنان تاسیس شد و شرکت کلوچه نادری عضو این باشگاه است.

کد خبر 586583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha