رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه بدهی دولت به شهرداری از دوره‌های قبل تاکنون به بیش‌ از ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: شبکه حمل و نقل عمومی تهران در دوران کرونا زیان‌ده شده و فشار زیادی را تحمل می‌کند.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد علیخانی اضافه کرد: مترو و اتوبوسرانی با حمایت شورا و شهرداری روی پا مانده‌ است؛ اگر حمایت شورا و شهرداری نبود، خدمات‌رسانی به شهروندان مختل و با مشکل مواجه می‌شد. در چنین شرایطی مترو مشکل دارد و متاسفانه دولت هم به تعهدات خود عمل نمی‌کند. ما همه تلاش خود را می‌کنیم که مشکلی در خدمات‌رسانی به شهروندان رخ ندهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به قیمت تمام شده بلیط مترو و اتوبوس اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بهای بلیت مترو و اتوبوس حدود ۱۵ هزار تومان است اما شهرداری ۱۲۵۰ تومان از آن را از مردم می‌گیرد و مابه‌التفاوت ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومانی را شهرداری پرداخت می‌کند؛ این در حالی است که طبق قانون یک‌سوم هزینه بلیت حمل و نقل عمومی برعهده دولت است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حمل‌ونقل عمومی ما در شأن مردم نیست، اضافه کرد: ما قوانین و مصوبات زیادی داریم که بر اساس آن دولت مکلف است به سیستم حمل و نقل عمومی کمک کند، اما متاسفانه بسیاری از آن  اجرایی نشده است؛ چه بسا اگر اجرایی می‌شد شاید حمل و نقل تهران از لندن و پاریس هم بهتر بود. به هر ترتیب در حال حاضر با وجودی که مشکلات ما چندین برابر شده است اما خدمت‌رسانی را متوقف نکرده‌ایم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران گفت: بخشی از مشکلات فعلی و کندی کار به علت عدم همکاری دولت است. ما قوانین و مصوبات زیادی داریم که بر اساس آن دولت مکلف است به  سیستم حمل و نقل عمومی کمک کند، اما متاسفانه اجرایی نشده که چه بسا اگر اجرایی می‌شد شاید حمل و نقل تهران از لندن و پاریس هم بهتر بود.

کد خبر 586461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha