همشهری‌آنلاین: نخستین جایگاه متوسط عرضه سی. ان. جی ساخت داخل با حضور مصطفی علوی مدیر عامل شرکت گاز خودرو ، مدیران شرکت تامکار گاز و مدیران شرکت ملی گاز ایران درمحل ساختمان دیوان محاسبات کل کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار موج، در مراسم افتتاح این جایگاه اعلام شد که به دلیل نیاز اندک جایگاه‌های کوچک و متوسط عرضه سی.ان.جی به فضا و امکان تاسیس آن با هزینه‌ای نسبتا اندک، امکان تاسیس 1800 جایگاه تزریق سوخت سی.ان.جی با استفاده از تاسیس و راه‌اندازی این نوع جایگاه‌ها تا پایان سال تسهیل می‌گردد.

در مراسم افتتاح این جایگاه مقامات شرکت گاز خودرو اعلام کردند که برای تاسیس و بهره‌گیری از جایگاه‌های متوسط عرضه سوخت سی.ان.جی هم اکنون ده‌ها متقاضی دولتی و خصوصی اعلام آمادگی نموده‌اند.

در این مراسم علی فتحی مدیر عامل شرکت طراحی و ساخت این نوع جایگاههای سی.ان.جی را به اتمام رسانده است، درباره مزیت‌های استفاده از این جایگاه‌های متوسط عرضه سی.ان.جی گفت: این دستگاه با ظرفیت 24 متر مکعب بر ساعت حدود 1/5 متر مربع فضا را اشغال می‌کند و با استفاده از فشار پائین گاز، حتی در زمستان که افت فشار در شبکه رخ می‌دهد هم، می‌تواند تزریق سوخت به مخازن اتومبیل‌ها را انجام دهد.

وی با بیان اینکه اجرای تعهد تاسیس 1800 جایگاه تزریق سوخت سی.ان.جی برای شرکت ملی گاز ایران تا پایان سال جاری آسان نیست گفت: در نمایشگاه صنعت نفت، مدیر عامل شرکت ملی گاز از پیشنهاد این شرکت برای تاسیس جایگاه‌های کوچک و متوسط به شدت استقبال و آن را راهی برای اجرای کامل تعهدات شرکت ملی گاز ارزیابی کرد.

فتحی با بیان اینکه تحصیل دانش فنی و طراحی ساخت این جایگاه‌ها برای نخستین بار در ایران به پایان رسیده و با صدور آن به ایتالیا، کار ساخت جایگاه‌های کوچک و متوسط هم اکنون در ایتالیا انجام می‌گیرد گفت: این برای نخستین بار است که یک شرکت ایرانی دانش‌فنی به اروپا صادر می‌کند.

اوتاکید کرد: اکنون جایگاه‌های متوسط و کوچک بطور مشترک از سوی شرکت ایرانی تامکارگاز و طرف ایتالیایی ساخته وبه جهان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه این سیستم استاندارد اروپا را اخذ کرده گفت: جایگاه طراحی و عرضه شده دارای استانداردهای ایمنی و کیفیت می‌باشد و از نظر ضد انفجار بودن کاملا ایمن است.

وی با بیان اینکه استفاده و حتی نگهداری جایگاه‌های سوخت متوسط و کوچک برای افراد معمولی بسیار ساده است گفت: از نظر اقتصادی نیز استفاده از این جایگاه‌ها مقرون به صرفه است. چرا که با وجود صف‌های طویل‌، دوری مسافت از خانه یا محل کار تا جایگاه عرضه سوخت و ...، نصب و راه اندازی جایگاههای متوسط و کوچک سوخت سی.ان.جی نه فقط از نظر هزینه‌های غیر ریالی که از نظرهزینه‌های ریالی نیز مزیت اقتصادی دارد.

فتحی، گفت: این جایگاه‌ها حتی در مجتمع‌های مسکونی و پمپ بنزین‌ها نیز قابل راه‌اندازی است چون اگر فشار شبکه بالاتر از صفر باشد، جایگاه‌های متوسط یا کوچک قادر به تزریق سوخت سی.ان.جی به خودروها هستند و به همین علت با اختصاص فضایی کوچک در پمپ بنزین‌های فعلی و یا مجتمع‌های مسکونی، خودرو‌های دوگانه و یا سی.ان.جی سوز هم می‌توانند از خدمات مربوطه بهرمند شوند.

گفتنی است با افتتاح این جایگاه متوسط در دیوان محاسبات کل کشور، قرار است ساختمان بازرسی کل کشور هم به جایگاه متوسط عرضه سی.ان.جی تجهیز شود.

کد خبر 58641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز