رئیس ستاد نیروهای مسلح با بیان اینکه در یکی دو ماه آخر دولت ترامپ فشارهای دشمن نسبت به گذشته سنگین‌تر شد و در منطقه تحرکاتی انجام داد، گفت: در این بازه زمانی به امر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح ۱۰ رزمایش را در سراسر کشور برگزار کردند که از قبل برنامه‌ای جهت برگزاری این رزمایش‌ها نداشتیم.

سرلشکر باقری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح) در سفر به قم و دیدار با آیت‌الله حسین نوری‌همدانی، از مراجع تقلید، اظهار کرد: امروز وارد دوره جدیدی شده‌ایم که با مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی ان‌شاءالله با کاهش تحریم‌ها و عقب‌نشینی دشمن مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به شکست سیاست‌های تمامیت‌خواهانه دشمن در قبال جمهوری اسلامی ایران، افزود: بحمدالله ملت ایران امروز همچون گذشته به برکت خون شهیدان سربلند و سرافراز به راه و مسیر خود ادامه می‌دهد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه در یکی دو ماه آخر دولت ترامپ فشارهای دشمن نسبت به گذشته سنگین‌تر شد و در منطقه تحرکاتی انجام داد، گفت: در این بازه زمانی به امر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح ۱۰ رزمایش را در سراسر کشور برگزار کردند که از قبل برنامه‌ای جهت برگزاری این رزمایش‌ها نداشتیم و به‌یک‌باره این رزمایش‌ها پس از ابلاغ با قدرت برگزار شد.

باقری خاطرنشان کرد: این رزمایش‌ها در حوزه‌های مختلف موشکی، هواپیماهای بدون سرنشین، دریایی و پدافند هوایی برگزار و سبب شد شیطنت‌های دشمن در منطقه پایان بگیرد و مجبور شود منطقه را ترک کند و در این مدت امنیت کشور به‌خوبی حفظ شد.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح در دو سال اخیر با فشارهایی از سوی دشمن و مواردی چون خروج از برجام، تشدید تحریم‌ها و به تناوب، تشدید فشارهای نظامی و دفاعی مواجه شد که بحمدالله با فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش‌های صورت‌گرفته و عنایت پروردگار در نهایت دشمن با خفت منطقه را ترک کرد و آرزوهایش به نتیجه نرسید.

باقری گفت: نیروهای مسلح در کنار دفاع و امنیت که مسئولیت اصلی‌شان است، در یک سال گذشته در مقابله با شیوع ویروس کرونا حداکثر تلاش را داشتند و توانستند با پذیرش بیماران در ۵۸ بیمارستان و ایجاد قرنطینه مانع از شیوع بیشتر این بیماری شوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین با انجام «طرح غربالگری سپهبد شهید قاسم سلیمانی» ۸۰ درصد مردم را غربالگری کردند که اجرای این طرح توسط بسیجیان موجب کنترل بیماری و کاهش تعداد فوتی‌ها شد. 

باقری با بیان اینکه اقدامات دیگر در کمک مؤمنانه نیز وجود دارد که به برکت خون شهیدان این اقدامات صورت گرفته و همچنان ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم به برکت خون شهیدان و لطف الهی بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در سفری به شهر مقدس قم ضمن شرکت در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، تجلیل از پیشکسوتان روحانی جهاد و مقاومت با برخی از علما و مراجع نیز دیدار کرد.

این سفر و دیدارها بدون اعلام قبلی و دعوت از رسانه‌ها انجام شده است. 

کد خبر 586389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    10 9
    درتمامى دوران سختى رهنمودهاى رهبرمعظم كليدحل مشكلات بوده وهروقت ملت انقلابى ايران دربرابردشمن مقاومت وايستادگى كرده وازرهنمودهاى بى بديل امام خامنه اى استفاده كرده پيروزجنگ شده است دولتها بايدازپندهاى حكيمانه رهبرمعظم استفاده كنندتادولت ملت اقتصادى برتردرجهان داشته باشند