استاندار تهران با بیان اینکه آمار بیماران سرپایی کرونا افزایش پیدا کرده است، گفت: اگر با همین روند پیش برویم، در یکی دو هفته آینده تعداد بیماران بستری در تهران افزایش خواهد داشت.

انوشیروان محسنی بندپی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران درباره وضعیت بیماری کرونا در این استان گفت: میزان بیماران مبتلا به کرونا که به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، روند رو به رشد دارد و اگر با همین روند پیش برویم، احتمال اینکه یک الی ۲ هفته دیگر موارد بستری نیز در مراکز درمانی افزایش پیدا کند، بسیار بالاست.

وی ادامه داد: خواهش ما از مردم این است که همانند گذشته پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری و منع تردد شبانه را رعایت نکنند و همکاری لازم را داشته باشند تا به وضعیتی نرسیم که ناچار شویم محدودیت‌هایی را که لغو کرده بودیم دوباره برقرار کنیم.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به وضعیت شلوغی بازار در شب عید، محدودیت‌هایی برای کاهش بیماری اعمال می‌شود، گفت: در طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج و مراکز بهداشت و درمان یک طرح پهنه‌بندی در بازار انجام شده است و مواردی را که باید رعایت شود تا هم کاهش فعالیت نداشته باشیم و هم اینکه با کاهش تجمعات روبه‌رو باشیم، صورت گیرد و امیدواریم با این برنامه‌ها، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا مجبور نشویم با اعمال محدودیت‌ها فعالیت اصناف را کاهش دهیم.

محسنی ‌بندپی همچنین درباره جریمه‌های کرونایی گفت: همه جریمه‌ها ابتدا به خزانه واریز و بعد به دستگاه مورد نظر پرداخت می‌شود. در خصوص جریمه محدودیت‌های کرونایی نیز براساس مصوبه و اعلام وزیر بهداشت مبلغ این جریمه‌ها به ناجا پرداخت می‌شود.

کد خبر 586337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مادر شاغل IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    9 1
    ادارات دورکاری اجرا بشه دوباره وضعیت خطرناک هست
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    4 0
    واکسن معتبر بخرید