افشای جزئیات ماجرای تزریق بدون نوبت واکسن کرونا به برخی چهره‌های بانفوذ و شخصیت‌های سرشناس به کناره‌گیری اجباری وزیر بهداشت آرژانتین انجامید.

گینس گونزالس گارسیا وزير بهداشت مستعفي آرژانتين

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از رویترز، گینس گونزالس گارسیا روز جمعه پستی در صفحه رسمی خود در توییتر منتشر و در آن از سوء استفاده برخی افراد در فرآیند تزریق واکسن کرونا در نبود او عذرخواهی کرد. وزیر بهداشت آرژانتین در نامه‌ای خطاب به آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری، به درخواست او پاسخ مثبت داد و از مقام خود کناره گرفت. پس از افشای رسوایی تزریق بدون نوبت و VIP واکسن کرونا، فشارها بر دکتر گونزالس گارسیا به شدت افزایش یافته بود.

ماجرای این افتضاح زمانی رسانه‌ای شد که یکی از روزنامه‌نگاران سرشناس آرژانتینی اعلام کرد پس از گفت‌وگوی مستقیم با وزیر بهداشت در نوبت دریافت واکسن قرار گرفته و آن را تزریق کرده است. قرار است دکتر کارلا ویزوتی که متخصص بیماری‌های عفونی و مسئول مستقیم خریدن واکسن روسی اسپوتنیک‌وی است، جانشین وزیر مستعفی بهداشت شود.

آرژانتین اولویت دریافت واکسن را به کارکنان بخش‌های بهداشتی و درمانی و سپس شهروندان بالای ۷۰ سال داده و کار تزریق از چهارشنبه گذشته در بوئنوس آیرس آغاز شده است. بر اساس آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، در کشور ۴۴ میلیون نفری آرژانتین بیش از دو میلیون نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و ۵۱ هزار بیمار کرونا هم جان خود را از دست داده‌اند.

آرژانتین تنها کشور آمریکای لاتین نیست که درگیر رسوایی واکسن کرونا می‌شود. پیش‌تر، وزیران بهداشت و امور خارجه پرو هم به دلیل در اختیار گذاشتن بدون نوبت و خارج از اولویت واکسن کرونا به صدها نفر از چهره‌های سیاسی و نزدیکان خود ناچار به کناره‌گیری شده بودند. رئیس جمهوری پیشین پرو جزو دریافت‌کنندگان ویژه واکسن بود.

کد خبر 586290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha