عضو شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌های ساماندهی دستفروشان توسط شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع، تاکید کرد: برخورد قهری و جمع‌آوری دستفروشان به هیچ عنوان مطرح نیست.

دستفروش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، زهرا صدراعظم‌ نوری با اشاره به شرایط کشور و رکود اقتصادی حاکم بر کشور، گفت: معیشت و درآمد بسیاری از شهروندان به صورت روزمزد است و از طرفی نیاز بسیاری از مردم از طریق دستفروشان تأمین می‌شود؛ بنابراین باید با یک ارتباط دوطرفه بین شهروندان و دستفروشان اقدامات لازم جهت پیشگیری از کرونا انجام گیرد. به طوری که دستفروشان بساط خود را با فاصله از یکدیگر پهن کنند و از حضور در مکان‌های شلوغ بپرهیزند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در عین‌ حال تاکید کرد: شهروندان باید هنگام خرید، فاصله‌شان را با دستفروشان رعایت کنند و استفاده از ماسک نیز حتما مورد توجه قرار گیرد.

صدراعظم نوری با بیان اینکه مدیریت شهری تلاش می‌کند در کنار ساماندهی دستفروشان تسهیلاتی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: البته شرایط به شکلی نیست که در شهرداری برای دستفروشان مقرری در نظر بگیرد؛ دولت نیز در این شرایط، چنین توانی ندارد؛ اما در حال حاضر مشکلی برای فعالیت دستفروشان نیست به شرطی که پروتکل‌ها رعایت شود و حداقل رد و بدل پول کاغذی بین دستفروشان و شهروندان انجام نگیرد.

او با بیان اینکه حضور برخی از شهروندان در خیابان‌ها و مراجعه به دستفروشان برای آنها جنبه تفریح و تفنن دارد، تصریح کرد: این قضیه حتما باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه در صورت بی‌دقتی شاهد افزایش دوباره کرونا و پیک‌های جدید آن خواهیم بود.

کد خبر 586242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha