مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، علت بروز آتش سوزی ساختمان ائل گلی را اعلام کرد.

ائل گلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آتش پادعلیرضا زبردست در تشریح این خبر با اشاره به آتش سوزی ۲۱ بهمن ماه در تبریز اظهار کرد: وقوع آتش سوزی هولناکی در ائل گلی تبریز بازتاب کشوری بر خود گرفت و موجب نگرانی عموم شهروندان از این حادثه شد. عملکرد سریع آتش‌نشانان مانع گسترش حریق و صدمه‌های جانی شد.

وی ادامه داد: بررسی‌های کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تبریز در آذربایجان شرقی نشان می‌دهد استفاده از هرگونه لوازم گرمایشی با شعله باز داخل ساختمان موجب بروز حادثه و سوختن نمای کامپوزیت این ساختمان شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز یادآور شد: تجارب نشان داده است که عمده عامل بروز حوادث، استفاده غیراستاندارد از وسایل گرمایشی برای حفظ گرمایش محل استراحت کارگران در کارگاه‌های ساختمانی برای افزایش سرعت عمل عملیات‌های عمرانی، است.

به نقل از امور ارتباطات سازمان آتش نشانی تبریز، زبردست، انباشتن مواد قابل اشتعال در مجاورت لوازم حرارتی را از دیگر عوامل بروز حوادث عنوان کرد و گفت: این بی‌احتیاطی‌ها و سهل انگاری‌ها زمینه‌ساز بروز بزرگترین حوادث است، امیدواریم مسئولان تمامی کارگاه‌ها نظارت بیشتری برای اجرای اصول ایمنی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی تبریز آماده ارائه هر گونه طرح‌های ایمنی و مشاوره‌های ایمنی برای پیشگیری از وقوع حوادث در تمامی تصرفات ساختمانی است.

کد خبر 586234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha