طعم شیرین و گرم و لبوهای دکه «مهدی یخی» کاسب خوش‌نام خیابان ترجمان جنوبی، گرمی‌بخش زمستان‌های بسیاری از اهالی محله منیریه در دهه ۳۰ و ۴۰ بود. هنوز وقتی موسپیدان محله منیریه یادی از دوران جوانی می‌کنند، بخش مشترک بیشتر خاطراتشان دکه مهدی یخی و لبوهایش در زمستان و عدسی‌های گرم «حسین هادی» است.

موزه

همشهری آنلاین_بهاره خسروی: خوراکی‌های محبوبی که کام مشتریان را در سرمای زمستان گرم و خاطرشان را از خوردن یک غذای خوشمزه و دلچسب خوش می‌کرد. اما ماجرای این 2 کاسب خوش‌نام محله منیریه چه بود؟ مرحوم «مهدی حسینی» معروف به «مهدی یخی» در محله منیریه دکه کوچکی داشت. آقا مهدی زمستان‌ها لبو و باقالی می‌فروخت و تابستان‌ها یخ و به همین دلیل، میان اهالی منیریه به مهدی یخی مشهور بود. محله منیریه لبوفروشی‌های زیادی داشت، اما کیفیت لبوها و باقالی‌پخته‌ها و حتی یخ‌های مغازه مهدی یخی بهتر از بقیه کاسبان بود و به همین دلیل مشتری زیادی از محله‌های دور و نزدیک داشت. 
اما می‌رسیم به «حسین هادی» فروشنده دوره‌گرد محله. حسین آقا زمستان با دوچرخه و گاری دستی عدسی‌های خوشمزه‌ای می‌فروخت. اغلب هم وقتی وارد محله می‌شد با صدای بلند و آهنگین فریاد می‌زد: «سنگک‌خورها، بیایید که عدسی داغ آوردم با نان سنگک.» طعم تند و ترش این عدسی‌ها ماندگارترین خوراکی دوران کودکی بیشتر بچه‌های قدیم محله منیریه است. 

کد خبر 586140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha