مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته جاری خبر داد و گفت: این سامانه‌ها سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید در برخی مناطق می‌شوند.

طبیعت برفی خراسان شمالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز شنبه ۲ اسفند سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و به‌تدریج غرب سواحل دریای خزر سبب بارش برف و باران و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز سبب بارش پراکنده و وزش باد خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز همچنین در بخش‌هایی از استان‌های کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش پراکنده و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان، طی فردا در استان‌های شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بارش باران و برف و وزش باد و در استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ارتفاعات شمالی هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه طی ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز دوشنبه در نوار غربی و ارتفاعات کرمان و طی روز سه‌شنبه در نوار شمالی کشور افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: طی روز چهارشنبه نیز با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب و به‌تدریج جنوب و غرب کشور افزایش ابر، وقوع رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر بارش باران دور از انتظار نیست، گفت: امروز مرکز و شرق خلیج فارس و طی روز یکشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

ضیاییان در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا قسمتی ابری، گاهی افزایش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه نیز قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 586081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha