پیشکسوت پرسپولیس یحیی گل‌محمدی با تاکتیک بازی شناور تبدیل به تیم قدرتمندی شده است.

کرمانی‌مقدم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی کرمانی‌مقدم درباره پیروزی پرگل پرسپولیس مقابل گل‌گهر سیرجان که قاطع‌ترین پیروزی فصل جاری لیگ برتر بود گفت: فکر نمی‌کردم با این نتیجه پیروز شود اما می‌دانستم پرسپولیس این بازی را می‌برد. این تیم هر هفته رو به جلو حرکت می‌کند. من در همان روزهای نخست بازگشت از آسیا هم که تیم منتقدان بسیاری داشت، گفتم پرسپولیس با قدرت‌تر از همیشه باز می‌گردد و روز به روز بهتر می‌شود و فینال آسیا را فراموش می‌کند.

وی با بیان اینکه پرسپولیس بحران ابتدای فصل را پشت سر گذاشته است افزود: تیم الان در شرایط ایده‌آلی است و با جذب چند بازیکن دیگر، بهتر از این هم خواهد شد اما همین الان بازیکنان بسیار باکیفیتی در ترکیب پرسپولیس حضور دارند. می‌بینید که چقدر راحت گل می‌زنند و تدابیر کادر فنی را اجرا می‌کنند.

این کارشناس فوتبال در واکنش به تاکتیک بدون مهاجم پرسپولیس که نمونه بسیار کامل آن در گذشته در تیم‌هایی مانند اسپانیا ۲۰۱۲ یا در حال حاضر در منچسترسیتی اجرا می‌شود، تصریح کرد: تاکتیک پرسپولیس شناور است و بازیکنان مدام در حال تغییر پست هستند و همین موضوع تیم حریف را به اشتباه می‌اندازد و نمی‌توانند بازیکنان ما را مهار کنند. این تاکتیک در صورتی که به درستی اجرا شود، فوق‌العاده است.

کرمانی‌مقدم ادامه داد: پرسپولیس با همین تاکتیک توانست به راحتی قهرمان نیم‌فصل شود. در فوتبال روز دنیا عملکرد بازیکنان به گلزنی نیست. مهم بازیسازی و گردش توپ است که بازیکنی مانند سوارس در بارسلونا به خوبی این وظیفه را انجام می‌داد. نوراللهی و عالیشاه دو بازیکن هافبک تیم هستند که به خوبی توانستند در خط حمله ایفای نقش کنند.

وی درباره ضدحملات تند و تیز سرخپوشان در فصل جاری گفت: پرسپولیس به خوبی توپ را از دفاع به حمله انتقال می‌دهد و در هنگام حملات حریف هم راه را به روی مهاجمان حریف می‌بندد. نباید از نقش خط دفاعی هم غافل شویم. الان همه با هم حمله می کنند و همه به دفاع می‌پردازند. الان در ایران هیچ تیمی به کیفیت پرسپولیس نیست.

کرمانی‌مقدم عملکرد خوب پرسپولیس را به گل‌محمدی، بازیکنان و هواداران این تیم تبریک گفت و افزود: با این روند قهرمانی در فصل جاری دور از انتظار نیست و می‌توان با ادامه این نتایج قهرمانی را به دست آورد.

این کارشناس درباره احیای مهدی شیری در پرسپولیس بعد از اشتباه در فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: یحیی بازیکن بوده و تن او به تن سایر بازیکن‌ها خورده است. یک بار اشتباه دلیل نمی‌شود بازیکنی را کاملا کنار بگذارد تا بازیکن محو شود. مهدی شیری خیلی خوب احیا شد و در این بازی یک گل زد و باعث گل به خودی تیم حریف شد.

کرمانی‌مقدم درباره اینکه پرسپولیس با جذب احتمالی شهریار مغانلو و بازگشت عیسی آل‌کثیر در آسیا هم تیم خطرناکی خواهد شد، گفت: فکر می‌کنم جذب مغانلو هم نهایی شده و تیم با این اتفاقات تاکتیک های بیشتری برای موفقیت‌خواهد داشت. مطمئن باشید این پرسپولیس مانند گذشته نیست که دچار افت شود. از وقتی یحیی آمده، تیم شناور بازی می کند و خدا را شکر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

کد خبر 586001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha