مدیر کل اداره داروی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌های آسترازنکا و بهارات هند روز گذشته مجوز مصرف اضطراری از کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت دریافت کردند.

vaccine

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، سیدحیدر محمدی (مدیر کل اداره داروی سازمان غذا و دارو) درباره آخرین وضعیت واردات واکسن‌های کرونا از خارج از کشور گفت: واکسن‌های آسترازنکا و بهارات هند روز گذشته مجوز مصرف اضطراری از کمیسیون ماده بیست وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند، پرونده و مستندات این واکسن توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو مطالعه شد و پس از «اسپوتنیک وی» مجوز مصرف اضطراری دریافت کردند.

وی افزود: آسترازنکا شرکت چندی ملیتی است و شرکت انگلیسی صرف نیست، بخشی از تحقیقات این واکسن توسط آکسفورد انجام شده، بخشی از تولید این واکسن توسط کشور سوئد انجام شده و بخش دیگر تحقیقات و تولید آن توسط سایر کشورها انجام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه واکسن آسترازنکا در ۷ کشور دنیا تولید می‌شود توضیح داد: کشورهای انگلیس، هند، روسیه و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که این واکسن را تولید می‌کنند. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری خرید واکسن کرونا از کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه ممنوع است و این واکسن‌ها نباید در این کشورها تولید شده باشند، بر همین اساس سازمان غذا و دارو نیز مقرر کرد در صورت واردات این واکسن، واکسنی وارد خواهد کرد که در این کشورها تولید نشده باشد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: آسترازنکا شرکتی چند ملیتی است و در صورت واردات واکسن از این شرکت، محصولات آن از کشورهای کره جنوبی و روسیه خریداری خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه این واکسن هم از طریق قرارداد کواکس و هم به صورت مستقیم خریداری خواهد شد، گفت: هنوز مشخص نیست که چند دوز از این واکسن به کشور وارد می‌شود.
 

کد خبر 585647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha