مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

از انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی چه می‌دانید؟ در واقع فاضلاب صنعتی به فاضلاب تولیدی کارخانه‌ها و صنایع گفته می‌شود و کمیت و کیفیت آن به نوع صنعت و کارخانه بستگی دارد و متفاوت است.

تصفیه فاضلاب صنعتی

فاضلاب صنعتی از خطرناک ترین فاضلاب های تولیدی محسوب می شود؛ زیرا دارای فلزات سنگینی مانند جیوه، مس، نقره، کروم، نیکل و کادمیوم می باشد و تصفیه و گندزدایی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این نوع فاضلاب ها به ۲ دسته آلی و غیر آلی تقسیم می شوند و دارای آنیون ها و کاتیون های بسیار سنگین و خطرناکی هستند. به همین دلیل باید حتما تصفیه شوند تا به محیط زیست و طبیعت آسیب های مخرب و جبران ناپذیری وارد نشود و بیماری های مختلف انتشار نیابند.

جنس بدنه پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی از نظر جنس بدنه به ۳ دسته تقسیم می شود که عبارتند از: پکیج فلزی، پکیج پلی اتیلنی و پکیج کامپوزیتی.

پکیج فلزی

در این پکیج از ورق فولادی و فلزی بر روی بدنه اصلی استفاده شده است که با سه لایه اپوکسی رنگ آمیزی می شود. ضخامت بدنه و ورق کف پکیج می تواند سفارشی باشد و بنا به نظر و درخواست کارفرما تغییر کند.

پکیج پلی اتیلنی

در این پکیج از لوله ها و دیواره هایی با جنس پلی اتیلن دو جداره استفاده می شود. پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی دارای قطرهای ۲ متر، ۲.۵ متر و ۳ متر می باشد. البته بنا به سفارش مشتری می توان در قطرها و ظرفیت های مختلف این پکیج را تولید کرد.

پکیج کامپوزیتی

در بدنه این پکیج از مواد کامپوزیتی و رزین و الیاف استفاده می شود. پکیج کامپوزیتی در ابعاد و حجم های مختلفی ساخته و تولید می گردد.

روشهای تصفیه فاضلاب صنعتی

تصفیه فاضلاب صنعتی به ۳ روش فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی انجام می شود که این روش ها براساس نوع و کیفیت فاضلاب تولیدی انتخاب می شوند.

  • تصفیه فیزیکی که اولین و مهم ترین گام در تصفیه فاضلاب صنعتی است، نیز دارای فرآیندهایی نظیر دانه گیری، ته نشینی، فیلتراسیون، ترسیب و آشغالگیری می باشد. طی این فرآیندها تمام ذرات جامد معلق و موجود در فاضلاب حذف می شوند و از بین می روند.
  • تصفیه شیمیایی خود دارای فرآیندها و تکنیک های مختلفی نظیر انعقاد، لخته سازی، تزریق مواد شیمیایی و تنظیم PH می باشد که اصلی ترین و کاربردی ترین فرآیند اضافه کردن مواد شیمیایی و منعقد کننده به فاضلاب است. طی این فرآیند روغن، گازوئیل و ذرات کلوئیدی و معلق موجود در فاضلاب از بین می روند و پساب گندزدایی می شود.
  • تصفیه بیولوژیکی دارای ۲ روش هوازی (با استفاده از اکسیژن) و بی هوازی (بدون حضور اکسیژن) می باشد و طی آن تمام مواد آلی و ذرات معلق باقی مانده از بین می روند و ته نشین می شوند. تصفیه بیولوژیکی بازدهی و راندمان بالاتری نسبت به ۲ روش تصفیه قبلی دارد.

اجزاء و اتصالات پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی از اجزا و بخش های زیر تشکیل شده است:

- بخش متعادل سازی

- مخزن ته نشینی

- واحد کنترل PH

- واحد آشغالگیری

- واحد ذخیره لجن

- سیستم هوادهی

- سیستم ضدعفونی

- ایستگاه پمپاژ

- کنترل بخش های الکتریکی

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب

از مزایا و ویژگی های منحصر به فرد پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی می توان به نصب و راه اندازی آسان، مقاومت بالا در بابر خوردگی و ترکیدگی، مقاومت بالا در برابر نوسانات فاضلاب ورودی، قیمت مناسب و اقتصادی، مصرف انرژی پایین، نیاز به فضای محدود و کم، دارا بودن قابلیت جا به جایی، عدم تولید بوی نامطبوع، مطابقت با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش، وجود قطعات و لوازم یدکی، سازگار بودن با محیط های دارای دما و آب و هوای مختلف، کارایی بالا، ارتقاء ظرفیت آن، طراحی عالی و امکان ساخت در ابعاد و اندازه های دلخواه مشتری اشاره کرد.

هنگام انتخاب و خرید پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی حتما باید به یک سری نکات و موارد توجه کنید. حتما در مورد مقدار فاضلاب ورودی به پکیج یا همان دبی حجمی اطلاعات داشته باشید. بر طبق شاخص های BOD و COD کیفیت و میزان آلایندگی موجود در فاضلاب ورودی را بسنجید. به جنس بدنه پکیج دقت نمایید و سعی کنید حتما از برند مطمئن و ایمن خرید نمایید. متراژ زمین و محیطی که قرار است پکیج در آنجا نصب شود، نیز مهم است و باید در مورد آن اطلاعات داشته باشید. در نهایت حتما از نحوه استفاده از فاضلاب خروجی از پکیج مطلع باشید.

موارد مهم در انتخاب پکیج تصفیه فاضلاب مناسب

برای داشتن یک خرید موفق و انتخاب پکیج تصفیه فاضلاب مناسب، باید حتما از ظرفیت پکیج اطلاع داشته باشید و قبل از خرید آن را محاسبه کنید. برای محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی باید از یک سری موارد و پارامترها مانند حجم فاضلاب تولید شده در طول شبانه روز استفاده نمایید. همچنین باید از نوع کاربری محیط و تعداد افراد حاضر و ساکن در آن نیز اطلاع داشته باشید.

از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی برای تصفیه و گندزدایی فاضلاب های تولیدی بیمارستان ها، کارگاه های داروسازی و تولید دارو، نساجی ها، دامداری ها، پالایشگاه ها و نیروگاه ها، شهرک های صنعتی، مجتمع های مسکونی و تجاری بزرگ، کارخانه های تولید رنگ، کارخانه های تولید مواد غذایی و روغن نباتی، صنایع فولاد و آهن، کارخانه های تولید مواد شوینده و لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی با مجموعه مهاب

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی براساس عوامل و پارامترهای زیادی نظیر کیفیت فاضلاب ورودی، حجم فاضلاب ورودی، کیفیت فاضلاب خروجی، نوع فرآیند و روش تصفیه، اتصالات و اجزای مورد استفاده قرار گرفته در پکیج، جنس بدنه دستگاه، ظرفیت و اندازه مخزن و محل نصب پکیج تعیین می شود. به همین دلیل قیمت آن متغیر است و قیمت ثابتی نمی توان برای آن مشخص کرد. شما می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و ثبت سفارش خود با مشاوران و کارشناسان مهاب در بخش فروش تماس بگیرید.

تعمیر و نگهداری انواع پکیج تصفیه صنعتی

برای افزایش طول عمر مفید پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، نگهداری بهتر از آن و افزایش کیفیت فاضلاب خروجی باید نکاتی را رعایت کنید که عبارتند از:

- قبل از هر بار روشن کردن پکیج، تمامی اتصالات الکتریکی کارخانه و محیط را بررسی کنید.

- به طور مداوم دریچه های ورودی و خروجی را چک کنید تا دچار گرفتگی و انسداد نباشند. در صورت مشاهده هرگونه انسدادی، سریعا آن را برطرف کنید.

- یکسره مهر و موم درب ها و محفظه های دمنده هوا را بررسی کنید.

- سیستم تهویه هوا را چک نمایید و مطمئن شوید بدون هیچ مشکلی کار می کند.

- بوی موجود در پکیج تصفیه فاضلاب باید بویی شبیه به خاک باشد و نباید بویی نامطبوع و بد شبیه تخم مرغ گندیده داشته باشد.

- عملکرد دمنده ها و دیفیوزرها را به صورت دوره ای بررسی کنید.

- دیافراگم های دستگاه باید هر ۱۸ ماه تعویض شوند.

- فیلترهای دمنده پکیج را هر ۳ ماه یک بار چک کنید و در صورت تغییر رنگ آنها را تمیز و یا تعویض کنید.

- رشد زیست توده در محیط فیلتر نیز باید بررسی شود. زیست توده باید به رنگ قهوه ای روشن باشد.

- جعبه های سوپاپ باید هر ۳ سال یک بار تعویض شوند. در غیر این صورت عملکرد و بازدهی پکیج با مشکل روبرو می شود.

- فاضلاب خروجی را حتما چک کنید و از کیفیت آن مطمئن شوید. فاضلاب تصفیه شده خروجی نباید دارای ذرات معلق یا ابر مانند باشد.

- هر ۲۴ ماه یک بار سرویس کلی و کامل تصفیه خانه را انجام دهید.

کد خبر 585607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha