۳ کیلومتر پیاده‌راه محلی همسو با تحقق شعار «تهران، شهری برای همه» در خیابان‌های منطقه ۳ ساخته می‌شود.

مهدي دينورزاده

«مهدی هوشیار» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۳ از شناسایی نقاط بی‌دفاع شهری گفت و افزود: «هدف از اجرای این پروژه حذف نقاط بی‌دفاع شهری و تبدیل به پیاده‌راه و پاتوق‌های فرهنگی است. با ایجاد پیاده‌راه در محدوده بلوار آینه در محدوده خیابان یخچال تا خیابان گل نبی ضمن فراهم کردن فضایی مفرح برای شهروندان، مشکلات نقاط بی‌دفاع شهری حل می‌شود. این مسیر پیاده‌روی قرار است مانند مسیرهای پیاده‌رو خیابان‌های سی تیر و لاله‌زار تبدیل به پاتوقی فرهنگی برای شهروندان شود.»

هوشیار گفت: «این پروژه یکی از پروژه‌های کوچک مقیاس است که به درخواست شهروندان و شورایاران در ۳ فاز اجرایی تا سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

تبدیل این مسیر بی‌دفاع شهری به مسیر سبز و آبی، زدودن آسفالت‌ها و افزودن آن به فضای سبز منطقه به‌طور جدی در حال پیگیری و اجراست. جدول‌بندی‌ها، پایه‌های چراغ‌ها، نورپردازی‌ها و نیمکت‌ها در این مسیر در مرحله رنگ‌آمیزی است.»

هوشیار بر مشارکت شهروندان و استقبال آنها به پیاده‌راه محلی تأکید کرد و گفت: «وجود یک مسیر ترافیکی در این مسیر شرایط و ظرفیت ایجاد پیاده‌راه را با مشارکت مردم فراهم کرده است و حتماً نباید در شهر پروژه‌های سخت‌افزاری برای ایجاد رفاه شهروندان انجام داد. بلکه می‌توان با تعریف طرح‌های نرم‌افزاری و مورد نیاز مردم گام‌های اساسی در جلب مشارکت شهروندان برداشت.»
 

کد خبر 585556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha