شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران است. بخش مهمی از اقتصاد این منطقه بر پایه توریسم مذهبی و تولید زعفران استوار است. فروش کالاهایی مثل مهر و تسبیح، عطر، چرم، زرشک، فیروزه و فرش در کنار ارائه خدمات گردشگری منبع درآمد بسیاری از مردم این ناحیه است.

ثبت برند نام و نشان تجاری در مشهد خراسان رضوی brand registration in mashhad.jpg

افزایش جهانگردان و رشد فعالیت‌های تولیدی رقابت نزدیکی برای ثبت لوگو و ثبت برند (Logo and Brand Registration) در این بخش به وجود آورده است. در این مقاله، روند قانونی ثبت برند در مشهد را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

قوانین ثبت برند در مشهد

مرکز مالکیت معنوی مرجع رسمی ثبت برند در مشهد است. این مرکز زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. تمام مقررات، آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود. همۀ موسسات ثبت برند در مشهد نیز با نظارت این سازمان مشغول به فعالیت هستند. گفتنی است تمام برندهای لاتین و نام‌های عربی، انگلیسی و هندی تحت همین قوانین به ثبت رسمی می‌رسند.

مدارک لازم جهت ثبت برند در مشهد برای اشخاص حقیقی

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی
  • کپی مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر گونه گواهی فعالیت از نهادهای قانونی در شهر مشهد باشد.)
  • ارائه کارت بازرگانی (برای ثبت برند لاتین در استان خراسان رضوی)

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در مشهد برای اشخاص حقوقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • کپی روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت
  • ارائه کارت بازرگانی (برای ثبت برند لاتین در شهر مشهد)
  • کپی مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر گونه گواهی فعالیت از طرف نهادهای قانونی در استان خراسان رضوی باشد.)

مراحل ثبت برند (نام و نشان تجاری) در مشهد و خراسان رضوی

برای ثبت برند در مشهد باید به سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه کشور مراجعه نمایید و مراحل زیر را گام به گام طی کنید:

  • مشخصات مالک برند در مشهد را وارد نمایید.
  • اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را تکمیل فرمایید.
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری را آپلود کنید.
  • هزینه ثبت برند در استان خراسان رضوی را پرداخت نمایید.
  • در پایان، شماره اظهارنامه خود را برای پیگیری‌های بعدی یادداشت کنید.

پس از بررسی کارشناسان این مرکز، اگر پرونده شما نقصی نداشته باشد، از شما درخواست می‌شود کپی برابر اصل مدارک خود را به این اداره بفرستید. سپس گواهی چاپ آگهی اول شما در روزنامه رسمی صادر می‌شود. پس از انتشار آگهی و نبود هیچ ادعایی در این زمینه، گواهینامه ثبت علامت تجاری صادر خواهد شد.

مدت زمان لازم برای ثبت برند در مشهد

گام اول برای ثبت قانونی علائم تجاری در استان خراسان رضوی، استعلام نام برند است. با این کار، از ثبت نشدن نام و نشان تجاری مشابه اطمینان پیدا می‌کنید. این اقدام شما همچنین باعث می‌شود که روند ثبت برند در مشهد زمان کمتری ببرد. زیرا اگر نام انتخابی شما تکراری باشد، مرکز مالکیت معنوی آن را عودت خواهد داد. از زمانی که اظهارنامه به این مرکز ارسال می‌شود، ۳۰ تا ۴۵ روز کاری برای صدور آگهی تقاضا زمان لازم است. سپس آگهی اول در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود و از عموم تقاضا می‌شود که در مهلتی یک‌ماهه اگر با برند مورد نظر ارتباط یا تعارضی دارند، آن را اعلام نمایند. پس از این بازۀ زمانی، حدود چهار هفتۀ دیگر زمان می‌برد تا گواهی ثبت برند صادر شود و با آگهی دوم در روزنامه رسمی این پروسه به پایان برسد. بنابراین به طور کلی ثبت برند در مشهد حدود ۳ ماه به طول می‌انجامد.

هزینه ثبت برند در مشهد

هزینه ثبت برند در مشهد به تعداد محصولات، مجوزهای لازم و طبقات درخواستی بستگی دارد. منظور از طبقه، نوع خدمات یا کالاهایی است که هر شخص حقوقی یا حقیقی برای برند خود در نظر می‌گیرد. به طور مثال، کمترین هزینه ثبت برند در استان خراسان رضوی و شهر مشهد در سال ۱۳۹۹ در سامانه موسسه آسان‌ثبت ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال (دو میلیون و پانصد هزار تومان) است. این مبلغ با احتساب کلیه هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی و قانونی محاسبه شده است و با افزایش طبقات برند، به ازای هر طبقه مبلغ دویست هزار تومان به آن اضافه می‌شود. گفتنی است که هزینه ثبت برند لاتین با هزینه ثبت برند فارسی تفاوتی ندارد.

 راهنمای هزینه ثبت نام و نشان تجاری (تعرفه ثبت برند)

ثبت آنلاین برند در مشهد

ثبت برند در مشهد نیازمند تجربه و تخصص است و کارشناسان حقوقی بهترین راهنمایان برای طی کردن این مسیر هستند. همچنین با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین برند در برخی موسسه‌های مجاز مثل آسان‌ثبت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد. تمامی تولیدکنندگان و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند از سراسر استان خراسان رضوی برای ثبت اینترنتی برند خود اقدام نمایند. مدارک لازم برای این کار نیز به صورت آنلاین تکمیل و ارسال خواهند شد. برای مشاوره ثبت برند در مشهد می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۴۹۸ تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه پاسخگوی هر گونه پرسش شما در این زمینه هستند. داشتن برند معتبر با نام تجاری، لوگو و علامت ثبت‌شده به شما امکان می‌دهد بتوانید تبلیغات مؤثرتری انجام دهید. همچنین ثبت قانونی برند در مشهد امکان سوءاستفاده احتمالی رقیبان شما را در بازار از بین می‌برد و برای حفظ منافع مادی و معنوی شما لازم و ضروری است.

کد خبر 585341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha