مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

یک کاردرمانگر آسیب‌های ناشی از نشستن کودک به شکل W را تشریح کرد.

نشستن کودک به شکل W

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهد الطراونه یک متخصص کاردرمانی با اشاره به آسیب‌های ناشی از نشستن کودک به شکل W روی زمین اظهار کرد: اینکه کودک هنگام جابه‌جایی از حالتی به حالت دیگر این‌گونه بنشیند مشکلی ندارد اما هنگام نشستن و بازی روی زمین نباید فقط به این شکل از نشستن اتکا داشته باشد؛ بنابراین به طور کلی، نشستن کودک روی زمین به شکل W بخشی از الگوی نشستن طبیعی کودک در حال شد محسوب نمی‌شود.

او ادامه داد: نشستن به شکل W باعث بروز مشکلاتی برای کودک از جمله راه رفتن روی نوک انگشتان، ضعف در رشد حرکت عضلات لگن، تأثیر بر وضعیت او از پشت، ضعف در عضلات تنه و عضلات معده و فشار بر عضلات ران و پای او می‌شود.

این کاردرمانگر افزود: ما باید به کودک کمک کنیم تا به شکل صحیح بنشیند. شکل صحیح نشستن کودک عبارت است از نشستن به صورت ضربدری، نشستن با پاهای کشیده از جلو و نشستن در حالی که پاها به سمت پهلو است.

 برخی فعالیت‌ها وجود دارد که به بهبود نشستن کودک روی زمین کمک می‌کند از جمله:

جابه‌جایی از روی این پا به پای دیگر: کمک کنید تا کودک ابتدا روی یک طرف بنشیند، سپس از این حالت به نشستن روی زانوها منتقل شده و پس از آن روی طرف دیگر پا بنشیند و دستان خود را روی زمین قرار دهید.

مسابقات پیاده‌روی: روی زمین نشسته و پاها را مستقیم در جلو قرار دهید، با بالا بردن یک طرف پا از زمین به سمت جلو حرکت کنید و به تناوب از یک طرف به طرف دیگر منتقل شوید.

مدل نشستن روی توپ فوتبال: روی یک توپ بزرگ نشسته و پاهای خود را به طور متناوب از زمین بلند کنید. در حالی که کودک روی زمین نشسته و پاهای او به سمت جلو است او  را تشویق کنید تا به اجسام سنگین و سبک در فواصل مختلف، در یک خط میانی و در ارتفاع‌های مختلف برسد تا به تقویت عضلات اصلی او کمک کند.

کشش همسترینگ: نوزادانی که به شکل W می‌نشینند ممکن است گاهی دچار کشیدگی همسترینگ شوند. در حالی که کودک باسن و پشت خود را به دیوار تکیه داده و پاهای او به سمت جلو است حتما خواندن را با او تمرین کنید.

کد خبر 585286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha