معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به مدیریت نیروی انسانی در بیمارستان‌ها گفت: مرخصی کادر درمان اهواز تا اطلاع ثانوی لغو شده تا بتوانیم جوابگوی نیاز مراجعان به بیمارستان‌ها باشیم.

بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر فرهاد سلطانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز اعلام کرد: ما در اهواز همچون سایر نقاط کشور با کمبود پرستار روبرو هستیم و بنابراین مجبوریم سیاست‌هایی را به کار بگیریم که در زمینه مبارزه با کرونا به مشکل برنخوریم.

وی با بیان اینکه در زمینه مقابله با ویروس کرونا چندین راهکار در پیش گرفته‌ایم، افزود: آماده سازی تخت‌های بیمارستانی یکی از این راهکارها است. ابتدا سعی کردیم عمل‌های غیرضروری را به تعویق اندازیم و نیز تخت‌های بیشتری را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تلاش ما افزایش تخت‌های آی‌سی‌یو است گفت: برحسب نیاز، بیماران را از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر جابه‌جا کرده و سعی می‌کنیم بهترین خدمات را به بیماران کرونایی ارایه دهیم اگرچه افزایش تعداد مراجعان کار ما را سخت کرده است.

وی ادامه داد: کلینیک‌هایی را با عنوان کلینیک حاد تنفسی در محلات مختلف اهواز راه‌اندازی کرده و از طریق زیرنویس شبکه استانی اطلاع‌رسانی کردیم. از همشهریان اهوازی خواهش می‌کنم به جای مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها ابتدا به این کلینیک‌ها مراجعه کنند. 

سلطانی افزود: در این کلینیک‌ها، پزشک و تجهیزات لازم برای بررسی بیماری وجود دارد و در صورتی که پزشک تشخیص داد، آن موقع بیمار به بیمارستان مراجعه کند. این کلینیک‌ها در تمام محلات اهواز وجود داشته و دیگر نیاز نیست که مردم از محلی به محل دیگر بروند.

وی گفت: آمار ابتلا به کرونا در خوزستان به صورت تصاعدی در حال افزایش است. به همین دلیل ما با کمبود تخت آی سی یو در خوزستان روبه‌رو هستیم. تمام تلاش ما این است که از سایر بیمارستان‌های اهواز که در زمینه کووید ۱۹ فعال نیستند، کمک بگیریم و تعداد تخت‌های این بخش را افزایش دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: توصیه می‌کنم که مردم فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند و از برگزاری تجمع و دورهمی خودداری کنند.

بنا بر این گزارش، هم اکنون ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. همچنین ورود و خروج در شهرهای قرمز و تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد ممنوع است.

کد خبر 585260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha