مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ارسال نامه ای به ستاد کرونای تهران برای تزریق واکسن به کارتن‌خواب‌های پایتخت و در اولویت قرار گرفتن مددکاران خبر داد.

گرمخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدمالک حسینی در این‌باره گفت: «نامه‌ای را برای علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران ارسال کرده و خواستار آن شده است که برای مددکاران، عوامل اجرایی گرمخانه‌ها، گشت‌های فوریت اجتماعی و همچنین مددجویان گرمخانه‌ها و مددسراها، واکسن کرونا تزریق شود. مددکاران عوامل اجرایی گرمخانه‌ها و گشت‌های فوریت اجتماعی مانند کادر درمان در معرض تماس مستقیم با افراد آسیب دیده و بی‌خانمان هستند.»

او اضافه کرد: «افراد بی‌خانمان و آسیب‌دیده به دلیل شرایط‌شان امکان رعایت بهداشت به طور کامل را ندارند و به همین دلیل، نیروهای اجرایی این سازمان در معرض ابتلا به کرونا هستند. به این دلیل، یکی از گروه‌هایی که بیشترین ریسک ابتلا به کرونا را دارند، عوامل اجرایی و مددکاران هستند که برهمین اساس طی نامه‌ای از زالی درخواست کردیم که تزریق واکسن کرونا برای این گروه را در دستور کار قرار دهند؛ مخصوصا این‌که دکتر زالی چندی پیش در مصاحبه‌ای از وضعیت فعالیت مراکز نگهداری از افراد آسیب دیده ابراز نگرانی کرده بود. هرچند تاکنون مراقبت‌های لازم انجام شده و خوشبختانه جز در موارد اندک که مددجویان مشکوک به کرونا بودند موردی از ابتلا گزارش نشده است.»

حسینی با بیان این‌که با توجه به دغدغه ستاد کرونای تهران درخواست داریم که تزریق واکسن برای مددکاران و مددجویان در اولویت قرار گیرد، افزود: «دقت داشته باشید که در روزهای سرد زمستان حتی تا ۲۲۰۰ نفر نیز در گرمخانه‌های پایتخت اسکان داده می‌شوند و درخواست مشخص ما این است که برای مددکار، مددجو و هم عوامل اجرایی این سازمان واکسن تزریق شود.»

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: «مددجویان به واسطه سبک زندگی متفاوتی که دارند در سطح شهر پراکنده هستند و می‌توانند ناقل باشند. البته ما در گرمخانه‌ها همه موارد بهداشتی را رعایت می‌کنیم و تا پایان فصل سرما که در برنامه‌ریزی‌های ما اردیبهشت ماه است، پیش‌بینی‌های لازم را انجام  داده‌ایم.»

کد خبر 585003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha