واریانت‌های جدید ویروس کرونا به سرعت در مناطق متعدد فرانسه در حال انتشار هستند و مقامات محلی دستور سخت‌تر کردن مقررات ماسک زدن و منع رفت‌وآمد شبانه را در سراسر ساحل «کانال انگلیس» در شمال این کشور صادر کرده‌اند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس گرچه فرانسه مرزهایش را از ماه دسامبر (دی) با بریتانیا بسته است، اما واریانت جدید کروناویروس که در ابتدا در منطقه کنت در جنوب شرق انگلستان شناسایی شد، اکنون مسئول اکثریت موارد اخیر عفونت کرونا در اطراف بندر فرانسوی دانکرک در شمال این کشور است.

ارقام منتشر شده روز جمعه بوسیله بزرگترین شبکه آزمایشگاه‌های خصوصی فرانسه، بیوگروپ، نشان می‌دهد که این واریانت از آن هنگام به سرعت در حال انتشار است: این گروه می‌گوید این واریانت در تاریخ اول تا هفتم فوریه (۱۳ تا ۱۹ بهمن) در منطقه غرب پاریس در نیمی از موارد آزمایش شناسایی شده است.

بیوگروپ همچنین جهشی در موارد عفونت با واریانت جدید آفریقای جنوبی را در سه منطقه شرق فرانسه یافت. این واریانت در منطقه مارسی تقریبا یک سوم موارد آزمایش‌های مثبت را در هفته اول فوریه تشکیل می‌داد.

اولیویه وران، وزیر بهداشت روز جمعه به این منطقه رفت و قول داد که میزان آزمایش‌ها و واکسیناسیون‌ها را بالا ببرد، اما دولت در مقابل‌ درخواست‌های پزشکان و رهبران محلی برای تعطیلی و منع رفت‌وآمد مقاومت کرده است.

فرانسه در مجموع تا به حال بیش از ۳.۴ میلیون موارد کروناویروس و بیش از ۸۰۰۰۰ مرگ مربوط به ویروس را گزارش کرده است. نارضایی عمومی در فرانسه از شیوه اداره پاندمی کرونا بوسیله دولت بالا گرفته است.

آشنایی با واریانت‌ها یا سویه‌های جدید جهش‌یافته کروناویروس (کووید-۱۹)

کد خبر 584989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha