انفجار یک تانکر گاز در گمرک اسلام‌قعله افغانستان در مرز ایران با این کشور آتش‌سوزی گسترده‌ای را رقم زد که با انفجار صدها خودروی حمل سوخت همراه شد.

افغانستان

به گزارش همشهری‌آنلاین، این حادثه ظهر دیروز در گمرک اسلام‌قلعه افغانستان در نزدیک گمرک دوغارون در خراسان رضوی رخ داد. حدود ساعت ۱۲:۳۰، یک تانکر حمل گاز در گمرک اسلام‌قلعه افغانستان دچار آتش‌سوزی و پس از آن انفجاری هولناک شد. شعله‌های آتش‌ به سرعت به دیگر تانکرهای حامل سوخت که در نزدیکی تانکر شعله‌ور قرار داشتند، سرایت کرد. فیلم‌های منتشرشده از لحظه حادثه نشان می‌دهد با سرایت آتش‌ به دیگر کامیون‌ها، آن‌ها نیز یکی پس از دیگری منفجر و دود و شعله‌های آتش به هوا بلند می‌شود.

به دنبال این حادثه، کامیون‌ها و همچنین باربران محلی افغان که برای انتقال کالا خودشان را به گمرک رسانده بودند برای فرار از مهلکه به تکاپو افتادند. در این شرایط مسئولان گمرک دوغارون خراسان رضوی، مرز ورود به ایران را باز گذاشتند تا دیگر کامیون‌هایی که هر لحظه احتمال انفجار و آتش‌سوزی آن‌ها وجود داشت بتوانند وارد ایران و از خطر دور شوند. 

انفجار ۵۰۰ کامیون

 تلویزیون طلوع افغانستان گزارش کرد: مهرالله بلوچ، کمیسار اسلام‌قلعه، می‌گوید در این آتش‌سوزی بیش از ۵۰۰ تانکر گاز و بنزین سوخته‌اند؛ همچنین سخنگوی والی هرات نیز اعلام کرد که در این آتش‌سوزی ۱۷نفر دچار سوختگی شده‌اند.

این اتفاق از یک‌سو و نبود امکانات کافی اطفای حریق در ولایت هرات از سوی دیگر باعث شد مقامات این ولایت از ایران درخواست کمک کنند و به دنبال آن، تیم‌هایی از آتش‌نشانی و هلال احمر برای مقابله با حریق راهی مرز ایران و افغانستان شدند. 

به گفته محسن نجات، مدیرکل دفتر بحران در استانداری خراسان رضوی، علاوه بر حضور دو فروند بالگرد اورژانس ۱۱۵ و نیروی انتظامی در منطقه حادثه‌دیده ۲۱ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس‌آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و جمعیت هلال احمر به همراه ده‌ها خودروی سبک و سنگین آتش‌نشانی در مرز دوغارون مستقر شده و فعال هستند.

به گزارش ایرنا از محل حادثه، این انفجار تبعاتی برای تاسیسات مرزی و گمرکی ایران نیز در پی داشت و با رسیدن آتش به داخل خاک ایران سبب انفجار برخی مخازن آب و گاز  شد و در این شرایط یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش مستقر در نوار مرزی و نیروی انتظامی ایران برای امدادرسانی و کنترل منطقه وارد عمل شدند.

کد خبر 584773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 16
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدبهرامى بلوچ TW ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    19 2
    خداقوت مردان بزرگ واما دولت هردوكشور بيشتر بفكر خدمات ايمنى باشند