اخبار منتخب کلانشهرهای ایران را هر هفته در بسته خبری همشهری آنلاین با عنوان «کلانشهرها در چهار گوشه ایران» می‌خوانیم. راه‌اندازی پارک آبی در شیراز، سنگفرش شدن خیابان سپه اصفهان، افزایش ظرفیت گرمخانه‌های مشهد و ... از اهم اخبار تازه کلانشهرهاست.

پارك آبي

به گزارش همشهری آنلاین، حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز اعلام کرد: کلنگ ساخت پارک آبی بزرگ شیراز با هدف ارتقای سرانه فضاهای ورزشی و تفریحی، ایجاد روحیه نشاط اجتماعی در شهروندان و توجه به سلامت آنها به زودی در بلوار حسینی الهاشمی به زمین زده می‌شود.

اسکندرپور با بیان اینکه توسعه فضاهای تفریحی از خواسته‌های شهروندان است، افزود: این پارک به مساحت ۳.۵ هکتار و زیربنای بالغ بر ۲۵ هزار مترمربع و قابلیت پذیرش سه هزار نفر ساخته می‌شود./ پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز

خیابان سپه اصفهان سنگ‌فرش می‌شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه سنگ‌فرش خیابان‌های منتهی به چهارباغ و خیابان نظر در حال انجام است، گفت:برای سنگ‌فرش خیابان سپه مصوبه شورای ترافیک دریافت شده و به زودی عملیات اجرایی سنگ‌فرش خیابان سپه آغاز می‌شود.

قدرت‌الله نوروزی با بیان اینکه اجرای این طرح از آغاز تا پایان، سه ماه زمان می‌برد، خاطرنشان کرد: برای سنگ‌فرش خیابان سپه مسیر جایگزین در نظر گرفته شده و موانع رفع می‌شود تا کسبه و ساکنان این نقطه از شهر دغدغه‌ای برای رفت و آمد نداشته باشند./ ایمنا

روان‌سازی ترافیک اهواز با افتتاح یک طرح زیرساختی

بهره‌برداری از فاز نخست پروژه آماده افتتاح مسیر پل ششم حدفاصل اتوبان آیت‌الله بهبهانی تا میدان تعاون کوی مهدیس نقش مهمی در روان‌سازی ترافیک منطقه دارد.

موسی شاعری، شهردار اهواز در جریان بازدید از این پروژه عمرانی گفت: طرح‌های مسیرگشایی منطقه در خدمت رفاه و آسایش شهروندان است و افتتاح این پروژه تاثیر زیادی در بهبود بافت ترافیکی و روان‌سازی ترافیک منطقه خواهد داشت.

به گفته او، امسال سال خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها و امکانات اهواز بود. چندین پروژه عمرانی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه مسیرهای ارتباطی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید تا بخشی از کمبودها و نیازهای شهروندان اهوازی برطرف شود./ روابط عمومی شهرداری اهواز

افزایش ظرفیت گرمخانه‌های مشهد

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۰ گرمخانه شهرداری مشهد ظرفیت پذیرش ۱۲ هزار نفر - شب را دارد، گفت: هم‌اینک ۸ گرمخانه ثابت و ۲ گرمخانه سیار در سطح شهر برای پذیرش کارتن‌خواب‌ها فعال است.

به گفته رضا دانایی، انجام غربالگری اولیه پزشکی و ارجاع موارد اورژانسی به مراکز درمان، دریافت یک دست لباس گرم و استحمام، پذیرایی با شام و صبحانه از جمله اقداماتی است که در گرمخانه‌ها صورت می‌گیرد.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان، موضوع را از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری اطلاع دهند تا از سلامت این افراد در مقابل آسیب‌های احتمالی محافظت شود./ ایرنا

برخورد با تفکیک غیرمجاز پسماند در تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اعلام برخورد با تفکیک‌کنندگان غیرمجاز، گفت: بر اساس اطلاعات اخذ شده برخی از تفکیک‌کنندگان نسبت به تقسیم‌بندی محلات شهر و خرید و فروش ضایعات اقدام کرده‌اند که این موضوع باعث درگیری و و حتی ضرب و شتم میان آن‌ها شده است.

علیرضا اصغری از برنامه‌ریزی برای ساماندهی تفکیک‌کنندگان غیرمجاز پسماند در این کلانشهر خبر داد و گفت: ساماندهی تفکیک‌کنندگان غیرمجاز از طریق سازمان و بر اساس مجوز مراجع قضایی انجام می‌شود.

شناسنامه‌دار کردن تفکیک کنندگان پسماند و صدور کارت سلامت برای آن‌ها از برنامه‌هایی است که با همکاری بخش خصوصی به اجرا درمی‌آید./ ایمنا

«هنوز تموم نشده» در قم با مقابله با کرونا

پویش «هنوز تموم نشده» در شهرداری قم برای مقابله جدی‌تر با شیوع ویروس کرونا به شهروندان این نکته را یادآوری می‌کند که سهل‌انگاری در مبارزه با کرونا امواج بعدی این بیماری را به دنبال دارد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم در این باره گفت: هدف این پویش این است تا با آگاهی و اطلاع‌رسانی به شهروندان، تکالیف هر فرد در زمینه رعایت بهداشت عمومی و اهمیت عدم حضور در اماکن عمومی را گوشزد کند. توزیع پوستر، تبلیغات محیطی در شهر، از جمله از طریق وسایل نقلیه عمومی و همچنین انتشار کلیپ‌های ۱۰ دقیقه‌ای با حضور اقشار مختلف مانند پاکبان، خادم حرم، روحانی، باغبان، کارمند، پلیس، معلم، پرستار، پزشک و آتش‌نشان از روش‌های آگاهی بخشی این پویش است./ ایمنا

کد خبر 584675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha