پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

عملیات پیاده‌روسازی خیابان امام خمینی(ره) که برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان و همچنین بهسازی معابر در هر اجراست به ۹۰‌درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

پیاده رو

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه خدمت‌رسانی و تسهیل عبور و مرور شهروندان در معابر یکی از مهم‌ترین وظایف مجموعه مدیریت شهری است، افزود: «خیابان امام خمینی(ره) در ناحیه ۲ یکی از خیابان‌های مرکزی و مهم پایتخت است که در غربی‌ترین نقطه خود به بزرگراه یادگار امام(ره) منتهی می‌شود. برای تأمین رفاه حال شهروندان، پروژه بازپیرایی و پیاده‌روسازی این خیابان، حدفاصل خیابان جیحون تا بزرگراه یادگار امام(ره)، در مساحتی بالغ بر ۳۲۰۰‌مترمربع و با متراژ ۸۰۰‌متر طول با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.» به گفته «مجید رباطی»، در صورت تأیید پلیس راهور، مسیر دوچرخه نیز در بخشی از سواره‌رو خیابان امام خمینی(ره) به طول ۴۲۰۰‌متر اجرا خواهد شد تا شاهد توسعه حمل‌ونقل پاک در منطقه باشیم. همچنین در ادامه از اجرای بتون درجا در این پیاده‌رو خبر داد که همزمان مسیر ویژه نابینایان نیز در آن پیش‌بینی شده است.


رباطی درباره رفع مشکلات زیست‌محیطی در این محدوده تصریح کرد: «برای جلوگیری از انباشت زباله‌ و آبگرفتگی نهرها، پیشگیری از تجمع حشرات و حیوانات موذی و تأمین رفاه حال شهروندان تغییر مقطع با اجرای عملیات تبدیل نهر به کانیو جانبی به طول ۲۷۳‌متر در خیابان کمیل به پایان رسید.» همچنین عملیات عمرانی بازپیرایی محورخیابان کلهر برای ارتقای کیفیت معابر و همچنین پیشگیری از مشکلات زیست‌محیطی در حال انجام است.  

معاون فنی و عمران شهردار منطقه ۱۰ با بیان این مطلب افزود: «عملیات بازپیرایی و پیاده‌روسازی خیابان کلهر واقع در ناحیه ۳ مطابق با دستورالعمل معاونت فنی و عمران شهرداری تهران با اجرای عملیات عمرانی از قبیل تخریب پیاده‌رو با مصالح ناهمگون، احداث نهر و کانیو، احداث پیاده‌رو بتونی با استفاده از فناوری نوین و اجرای مسیر نابینایان با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال به طول ۲۵۰‌متر و به مساحت ۱۰۰۰‌مترمربع در دستور کار قرار دارد.» به گفته «مهران ماندگار»، برای ساماندهی فضاهای شهری و مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روها عملیات اجرای نهر و کانیو و همچنین بسترسازی مسیر پیاده‌روی محور مذکور، حدفاصل بزرگراه شهید نواب صفوی تا خیابان رودکی، اجرا می‌شود.

کد خبر 584633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha