محققان یک دانشگاه در رژیم صهیونیستی اعلام کردند یک دوز از واکسن فایزر ایمنی قابل توجهی در مبتلایان قبلی ویروس کرونا ایجاد می‌کند.

واكسن كرونا - فايزر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جورزالم (اورشلیم) پست، نتیجه یک مطالعه در دانشگاه بار ایلان نشان داد تزریق یک دوز از واکسن فایزر به افرادی که طی ده ماه گذشته به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند ایمنی قابل توجهی ایجاد می کند.

این مطالعه روی ۵۱۴ داوطلب صورت گرفت که ۱۷ نفر آنها سابقه قبلی ابتلا به عفونت کووید را داشتند. نتایج این پژوهش ثابت کرد مشاهده آنتی‌بادی قابل توجه در خون مبتلایان قبلی تاثیری بر افزایش ایمنی آنها بعد از دریافت یک دوز واکسن ندارد.

داوطلبان این پژوهش از ملیت‌های عرب، یهودی و دروزی بودند و آنتی‌بادی آنها قبل و بعد از دریافت واکسن اندازه‌گیری شده است. نتایج این مطالعه می‌تواند بر سیاست‌های تزریق واکسن اثرگذار باشد زیرا برخی کشورها با کمبود واکسن کافی مواجه‌اند.

انگلستان در نظر دارد با تزریق یک دوز واکسن به افراد بالای ۷۰ سال و کارکنان بخش سلامت، بیشترین تزریق به بیشترین تعداد افراد ممکن را داشته باشد. بر اساس توصیه شرکت فایزر دوز دوم این واکسن باید در فاصله ۲۱ روز ترزیق شود.

هرچند این مطالعه نتایجی به نفع دریافت یک دوز واکسن توسط افرادی که سابقه ابتلا به کووید-۱۹ ندارند نشان نداده است اما انگلستان قصد دارد دوز دوم را به فاصله ۱۲ هفته تزریق کند.

رژیم غاصب صهیونیستی با توافق شرکت فایزر، ضمن دریافت واکسن متعد شده است نتایج پژوهشی تزریق واکسن را با این شرکت بزرگ دارویی به اشتراک بگذارد.

تا کنون نزدیک به ۳.۵ میلیون نفر در این رژیم حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

کد خبر 584486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha