مطابق آمار طی آذر امسال پروازهای تاخیردار شرکت‌های هواپیمایی داخلی نسبت به ماه قبل از آن (آبان) ۶۶ درصد افزایش یافته و کارون پیشتاز تاخیرهای پروازی بوده است.

هواپیمایی کارون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی آذرماه امسال  مجموع تاخیر پروازهای خروجی شرکت‌های هواپیمایی داخلی (۱۷ ایرلاین) ۲۴۳ هزار و ۶۱۸ دقیقه بوده است.

این میزان تأخیر در مقایسه با تأخیر آبان‌ماه امسال با ۱۴۶ هزار و ۸۰۳ دقیقه حکایت از افزایش ۶۶ درصدی تاخیرات پروازی دارد.
مطابق جدول پروازهای تاخیردار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ماه مورد اشاره هواپیمایی کارون که طی هفته‌های اخیر مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص استفاده ۶۰ درصدی از صندلی پروازی را رعایت نکرده با ۴۴ درصد بیشترین تأخیر را به نام خود ثبت کرده است. پس از این شرکت، ‌هواپیمایی تابان با ۳۲ درصد قرار دارد.
در بین ایرلاین‌های داخلی نیز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با ۵۹ هزار و ۸۵۰ دقیقه بیشترین میزان تأخیر پروازهای خروجی تاخیردار ۳۰ دقیقه و بیشتر را در آذرماه امسال داشته است. تعداد پروازهای ایران‌ایر در آخرین ماه پاییز ۹۹ بالغ بر ۲۳۵۹ پرواز بوده که از این تعداد ۵۶۸ پرواز معادل ۲۴ درصد تاخیردار بوده است.
هواپیمایی ماهان که احتمالا امروز دومین محموله واکسن کرونا را به کشور منتقل می‌کند، طی اذر امسال ۹۲۵ پرواز داشته که از این تعداد ۱۶ درصد تاخیردار بوده است.
.

کد خبر 584390

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha