وزیر بهداشت آفریقای جنوبی اعلام کرد کار تزریق واکسن تاییدنشده جانسن اند جانسن به پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های این کشور از هفته آینده آغاز می‌شود تا میزان اثربخشی آن بر گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا آزمایش شود.

واكسيناسيون كرونا در آفريقاي جنوبي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، چند روز پس از انتشار خبر اثربخشی ناچیز واکسن آکسفورد/آسترازنکا بر گونه جهش‌یافته کرونا در آفریقای جنوبی، وزیر بهداشت این کشور آفریقایی از برنامه خود برای کنار گذاشتن آسترازنکا و روی آوردن به واکسن تاییدنشده جی‌اندجی خبر داد. به گفته دکتر زوئلی امکیزه، گرچه هنوز واکسن جی‌اندجی هنوز در هیچ کشوری تایید رسمی نشده اما آفریقای جنوبی استفاده از آن را برای مایه‌کوبی پزشکان و پرستاران آغاز می‌کند.

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی گفت: «این واکسن بر اساس یافته‌های آزمایش روی ۴۴ هزار نفر در کشور خود ما، ایالات متحده و آمریکای لاتین ایمن است. در فاز اول، واکسن جی‌اندجی روی ۱.۲۵ میلیون نفر پزشکان و پرستاران و کارکنان بخش‌های درمانی و بیمارستانی آزمایش می‌شود و کسانی که واکسن را دریافت کنند، از نزدیک زیر نظر قرار می‌گیرند.»

آزمایش‌های بالینی جانسن اند جانسن در آفریقای جنوبی در حال انجام است و این کشور حق تولید و استفاده از آن را در خاک خودش دریافت کرده است. وزیر بهداشت آفریقای جنوبی اعلام کرد علاوه بر جی‌اندجی، از دیگر واکسن‌های کرونا از جمله فایزر آمریکایی، اسپوتنیک‌وی روسیه، سینوفارم چین و مدرنا هم برای واکسینه کردن ۴۰ میلیون شهروند استفاده خواهد شد.

آفریقای جنوبی ۱.۵ میلیون دوز واکسن آسترازنکا خریده است که در موسسه سرم‌سازی هند تولید می‌شود و یک میلیون دوز آن ماه جاری میلادی از راه رسید. ارزان بودن و نیاز نداشتن به امکانات ویژه نگهداری باعث شده است بسیاری از کشورهای فقیرتر آفریقایی سراغ واکسن کرونای آسترازنکا بروند.

کد خبر 584303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha