دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی از ثبت حضور یک قلاده پلنگ در منطقه پیشنهادی حفاظت شده سرو کشمر در شهرستان بردسکن خبر داد.

پلنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، تورج همتی افزود: منطقه پیشنهادی حفاظت‌شده سرو کشمر در ۹ کیلومتری شرق شهر بردسکن و در فاصله پنج کیلومتری روستای علی‌آباد کشمر واقع شده است. مشاهده این‌گونه ارزشمند، محیط‌بانان و فعالان محیط‌زیست منطقه را بسیار امیدوار کرده است.

 ثبت این اتفاق خوشایند، توسط محمد عباس‌زاده، همیار محیط‌زیست و از فعالان حوزه حیات وحش منطقه انجام شده است، پلنگ، گربه‌سانی محتاط است و به همین دلیل مشاهده و ثبت حضورش به راحتی ممکن نیست و چون یکی از گونه‌های بسیار ارزشمند در چرخه تنوع زیستی است مشاهده و ثبت آن در یک منطقه، ضمن این‌که گواهی بر غنای زیستگاهی آن منطقه است مسیر حفاظتی آن محدوده را تغییر خواهد داد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی بیان کرد: از طبیعت‌دوست بردسکنی که تصاویر و فیلم‌های تهیه شده را به همراه مختصات و موقعیت جغرافیایی و نیز زمان و تاریخ دقیق مشاهده، برای بررسی تخصصی در اختیار کارشناسان حوزه حیات وحش قرار داده است، تجلیل کرد.

وی گفت: با توجه به پوشش گیاهی مطلوب در وسعت ۱۵ هزار هکتاری منطقه پیشنهادی حفاظت‌ شده سرو کشمر که در رشته کوه شمال شرقی شهرستان بردسکن واقع شده و از لحاظ اکولولوژیکی سه اکوسیستم کوهستانی، تپه‌ماهور و آبی را شامل می‌شود این زیستگاه، برای گونه‌های پستاندار علفخوار همچون کل و بز و نیز قوچ و میش و دیگر گونه‌های حیات وحش نیز بسیار مناسب است. بر اساس آخرین سرشماری‌های انجام شده، رشد جمعیت گونه‌های علفخوار در منطقه مطلوب ارزیابی شده است.

کد خبر 583872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha