یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

وزیر سابق مسکن در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس از او خواست برای پاسخ دادن به انتقادهای نمایندگان با حضور وی در مجلس و جلسات کمیسیون‌های تخصصی موافقت کند.

عباس آخوندی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عباس آخوندی با یادآوری اینکه پاسخگو بودن مسئولان اصل بنیادین دموکراسی است، گفت: افتخار من این است که سه بار توسط دو مجلس با اکثریت قاطع جریان سیاسی مقابلم استیضاح شده و شش بار مورد سوال قرار گرفته‌ام و همواره توضیح‌هایم مجلس را قانع کرده و حتی یک کارت زرد هم در پرونده اینجانب وجود ندارد.

او همچنین تاکید کرد: برخی نمایندگان مجلس فعلی به‌جای نقد سیاست، بدون بررسی فرد را تخطئه می‌کنند. آنان به نحوی طرح موضوع می‌کنند که گویی کشور اساسا فاقد ارکان حکم‌رانی چون رهبری، ریاست جمهوری، دولت، قوه‌ی قضائیه، مجلس و سایر نهادهای نظارتی بوده‌است. وزیری به تنهایی پنج سال فعال ما یشاء بوده، کشور رها بوده و وی هرچه خواسته عمل کرده‌است. هم‌چنان آماده حضور در مجلسم.

آخوندی همچنین در نامه خود خطاب به قالیباف نوشته است: «جناب آقای قالیباف رییس محترم مجلس شورای اسلامی پیرو نامه شماره ۱۰۰الف مورخ ۱۳۹۹/۵/۲۲ با توجه به گذشت ۶ ماه از آن تاکنون فرصتی برای اینجانب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و با کمیسیون‌های تخصصی برای ارائه توضیح درباره سیاست‌های اتخاذی مسکن در دوره تصدی اینجانب تعیین نشده است.

از سوی دیگر به طور مداوم و مرتب ابهام‌هایی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نام برخی کمیسیون‌ها در رسانه‌ها مطرح می‌گردد. بی‌گمان، با توجه به اعلام آمادگی رسمی اینجانب برای ارائه توضیح به مجلس شورای اسلامی، طرح ابهام‌هایی که گاهی توهین‌آمیز و یا همراه با ایراد اتهام آشکار به اینجانب و همکارانم است، غیراخلاقی و غیرمنصفانه است.

یک بار دیگر آمادگی و را برای حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و توضیح درباره سیاست‌های مسکن و ارائه پاسخ به هرگونه ابهام احتمالی را اعلام می‌نمایم. لطفاً در تعیین وقت تسریع فرمایید. با سپاس عباس آخوندی»

به گزارش ایسنا پیش از این او طی نامه‌ای در مردادماه سال جاری از رییس مجلس خواسته بود تا با حضورش در مجلس و پاسخ به منتقدان موافقت کند .

کد خبر 583687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha