شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سمیر قنطار اظهار داشت: درگیری و مبارزه با اسرائیل تمام نشده و هرگز پایان نخواهد یافت مگر با نابودی خود اسرائیل.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سمیر قنطار، اسیر آزاد شده لبنانی در گفت‌وگو با روزنامه‌ عکاظ، چاپ عربستان، اعلام کرد: سالهایی که در اسارت بودم سالهای بسیار سختی بود. تمام این سالها من شاهد رنج‌های متعدد بودم و امروز بعد از سالها سختی به سوی خانواده و دوستانم بازگشتم و در سلامت کامل هستم و بسیار از این مساله خوشحالم.

وی افزود: ملت لبنان استقبال گرمی از من کرد و این مساله بسیاری از ضعف‌های مرا و مشکلاتی را که تاکنون برایم پیش آمده بود، التیام بخشید.

وی درباره‌ اهمیت مقاومت تاکید کرد: مبارزه ما با رژیم اسرائیل هنوز تمام نشده و تنها در صورت نابودی اسرائیل پایان خواهد یافت. مقاومت یک ضرورت است و ما برای دستیابی به پیروزی به آن نیازمندیم.

وی درباره‌ی حضور گسترده گروه‌های سیاسی و وحدت میان آنها عنوان داشت: امیدواریم همواره وحدت میان گروه‌های سیاسی وجود داشته باشد چرا که این مساله به نفع ملت و کشور است. اگر همه در قبال نقش مقاومت در آزادسازی لبنان اجماع داشته باشند حل دیگر مسایل بسیار آسان خواهد بود.

قنطار درباره‌ استراتژی دفاعی در لبنان تصریح کرد: بدون داشتن استراتژی دفاعی نمی‌توان لبنان را از اشغال رها کرد و رهایی لبنان از اشغال تنها از طریق مقاومت ممکن است و ما باید از طریق مقاومت نه تنها مزارع شبعا بلکه فلسطین را نیز از اشغال رها سازیم. در واقع اشغالگری اسرائیل در بلندی‌های جولان در سال 1967 به علت مساله فلسطین بود، در سال 1982 نیز لبنان اشغال شد لذا مساله فلسطین ریشه‌ تمام مسایل منطقه است.

وی درباره طرح و برنامه‌هایش در آینده عنوان داشت: من طرح و برنامه خاصی ندارم. برنامه اصلی من بازگشت به فلسطین و همکاری با مقاومت تا آزاد سازی کامل سرزمین‌های اشغالی فلسطین است و آرزوی می‌کنم که به فلسطین آزاد برگردم.

کد خبر 58362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز