سفیر ایران در مسکو با بیان اینکه هنوز هیچگونه اثر منفی از واکسن روسی کرونا گزارش نشده، گفت که در سفر تیم وزارت بهداشت به مسکو درباره تولید مشترک واکسن گفت‌وگو خواهد شد.

کاظم جلالی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در اظهاراتی درباره واکسن کرونا روسی «اسپوتنیک وی» با یادآوری این نکته که من صاحب صلاحیت نیستم که درباره مسائل علمی واکسن صحبت کنم، عنوان کرد: در داخل روسیه وزیر دفاع روسیه و بسیاری از مسئولان روسی از این واکسن استفاده کردند.

وی با ذکر این نکته که نیروهای نظامی و انتظامی و کادر پزشکی روسیه هم واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: تا این زمان که با شما صحبت می‌کنیم هنوز هیچگونه اثر منفی از واکسن روسی به گوش نرسیده است در حالی که خبرهایی از عوارض برخی واکسن‌های دیگر به گوش می‌رسد.

سفیر ایران در مسکو گفت: برخی کشورها از روسیه واکسن خریداری کرده و برخی کشورها از جمله کشورهای اروپایی در حال مذاکره با روس‌ها هستند که از این واکسن استفاده کنند.

جلالی با بیان اینکه ما دو کار را با روس‌ها انجام می‌دهیم، اظهار کرد: کار اول خرید واکسن و کار دوم تولید مشترک است که ان‌شاءالله در هفته آینده که تیم وزارت بهداشت به ریاست معاونت دارو و غذای این وزارتخانه به مسکو سفر می‌کنند، مذاکرات انجام می‌شود که بتوانیم به زودی تولید مشترک را آغاز کنیم.

به گزارش فارس، هواپیمای ماهان حامل واکسن کرونا که از فرودگاه مسکو بارگیری کرده بود، روز پنجشنبه در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست و اولین محموله وارداتی واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت شد. 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفته بود: مسیرهایی متعددی رفته‌ایم و چندین میلیون دوز واکسن از کنسرسیوم کواکس برای ایران خریداری شده است از سوی دیگر واکسن ایرانی - کوبایی خریداری شده و بعد از مراحل بالینی در داخل تولید صورت می‌گیرد. با چین و هند گفت‌وگوهایی خوبی صورت گرفته و منتظریم که به سرعت وارد شوند.

کد خبر 583379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha