یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

حکم قطعی تعطیلی سینما گلریز در محله یوسف‌آباد، به دلیل دعوای حقوقی مالک و سرقفلی‌دار، از سوی معاون دادستان صادر شد.

سینما

«تورج فرهادی» شهردار منطقه۶، درباره آخرین وضعیت سینما گلریز گفت: «این ملک، ملکی شخصی است. البته سرقفلی کل سینما و مغازه‌های آن در اختیار مالک نیست و در اختیار شخصی دیگر است. ملک توسط مالک اولیه به مالک بعدی فروخته شده و در حال حاضر بین سرقفلی‌دار و مالک اختلاف حقوقی جدی وجود دارد.»

او افزود: «به دلیل دعوای حقوقی دو طرف و نیز طرح شبهه در مورد استحکام بنا، استفاده از سینما نیز با چالش مواجه شده است و اخیرا معاون دادستان حکم قطعی تعطیلی این سینما را صادر کرده و در حال آماده کردن زمینه‌های اجرای حکم با کمک نیروی انتظامی هستیم.»
فرهادی با بیان این‌که تا زمانی که شرایط سینما گلریز از این حالت ناامن و چالشی خارج نشود، سینما تعطیل می‌ماند و قاعدتاً دعوای حقوقی بین مالک و مستاجر بازگشایی مجدد آن را به تعویق خواهد انداخت، ادامه داد: «با وجود این‌که شرکت مشاور و یک شخص حقیقی استحکام بنا را تایید کرده‌اند، نظر نهایی این است که ایمنی ساختمان مخدوش است. این ملک براساس آیین‌نامه‌های قدیمی ساخته شده. از سوی دیگر، اکنون سومین ویرایش آیین‌نامه‌های زلزله نیز انجام شده و بر این اساس، استحکام بنا به دلیل این‌که بیش از ۵۰ سال از ساخت آن می‌گذرد قاعدتا با شرایط روز همخوانی ندارد، هرچند ضریب اطمینان خوبی برای آن در نظر گرفته‌اند.»

کد خبر 583303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha