شرایط کرونایی در حالی به عنوان دلیلی برای مخالفت با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای اجرای زیست شبانه در پایتخت مطرح می‌شده، که حالا استاندار تهران می‌گوید در وضعیت عادی هم شرایط برای زیست شبانه فراهم نیست.

انوشیروان محسنی بندپی

به گزارش همشهری آنلاین، طرحی با عنوان «شهر بیدار» در دویست و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد که به موضوع زیست شبانه در تهران اشاره دارد. محسن هاشمی روز سه‌شنبه هفتم بهمن ماه و در پایان جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی دوباره طرح زیست شبانه در شورا، گفته بود: بر اساس مصوبات چند نقطه در شهر که دچار شب‌مردگی هستند و فضای مناسبی محسوب می‌شوند، انتخاب شدند و بیشتر اهداف فرهنگی در این موضوع پیگیری می‌شود تا از این طریق، کسانی که دیر می‌خوابند بتوانند از این فضاها استفاده کنند و بتوانند عمده وقت خود را با خانواده بگذارنند تا به این ترتیب هم شب‌مردگی در این نقاط از بین برود و هم فضای اجتماعی شهر تثبیت و افزایش پیدا کند.

هاشمی در خصوص مخالفت هیات تطبیق فرمانداری تهران با این مصوبه در گذشته به دلیل مخالفت نیروی انتظامی مبنی بر عدم اجرای آن به دلیل عدم تامین منابع مالی، گفت: باید دید نقاط محدودی که انتخاب شدند از نظر هیات تطبیق و نیروی انتظامی چه مشکلی دارند تا آنها را رفع کنیم. امیدواریم موضوع دوباره در فرمانداری مطرح شود و ما نیز پیگیر آن خواهیم بود.

عیسی فرهادی، فرماندار تهران هم در واکنش به این مصوبه شورای اسلامی شهر تهران گفته بود: طرح شبانه در شرایط وجود کرونا و منع تردد از ساعت ۲۱ معنا ندارد. تا شرایط کرونایی ادامه دارد با چنین طرحی مخالفت می‌کنیم. در حقیقت طرحی برای زیست شبانه بررسی و تصویب نخواهد شد مگر بعد از اتمام کرونا و ارسال چنین طرحی از سوی شورا، بعد از کرونا باید مراحل خود را طی کند.

اما اکنون استاندار تهران در اظهارنظری تازه، شرایط برای زیست شبانه در وضعیت عادی را هم فراهم ندانسته است. یعنی دلیل اصلی مخالفت‌ها با زیست شبانه، وضعیت کرونایی پایتخت و محدودیت‌ تردد در شب به دلیل کرونا هم نیست. 

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: شرایط برای زیست شبانه فراهم نیست و قبلا هم این بحث مطرح بوده است. آن زمان نیز ما علت آن را که چرا این کار قابلیت اجرایی ندارد، بیان کردیم.

استاندار تهران در حالی که گفته «در حال حاضر با توجه به وجود بیماری کرونا ما اعلام کرده‌ایم که از ساعت ۹ شب تا ۳ صبح تردد نباشد تا کاهش ویروس کرونا را شاهد باشیم.»، تصریح کرده است: «در وضعیت عادی هم شرایط برای زیست شبانه فراهم نیست و قبلا هم این بحث مطرح بوده است و آن زمان نیز ما علت آن را که چرا این کار قابلیت و جنبه اجرایی ندارد، بیان کردیم.»

کد خبر 583069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha