همشهری آنلاین: شهر سئول کره جنوبی میزبان شهرداران ومقامات 35 شهر جهان بود که به منظور بحث و تبادل نظر درباره دولت الکترونیک گرد هم آمده بودند.

به گزارش خبرنگار سما، این اجلاس شامل برنامه های متعددی نظیر میزگرد شهرداران، معرفی تجارب موفق شهرهای مختلف در توسعه دولت الکترونیک و تورهای فرهنگی و تخصصی در زمینه فناوری های اطلاعات و ارتباطات بود.

این اجلاس در نهایت با ایراد بیانیه پایانی مجمع و توافق شهرداران به منظور توسعه دولت الکترونیک برای ارتقای مدیریت شهری، تبادل دانش و تجارب موفق کسب شده در این زمینه، تقویت ظرفیت‌های دیجیتال شهری و تلاش برای کاهش شکاف دیجیتال به پایان رسید.

بنا بر این گزارش، شهردار تهران نیز از جمله مدعوین ویژه این اجلاس بود که به دلیل مشغله فراوان کاری، امکان حضور در این اجلاس را نیافت و خدادادی، مشاور امور بین الملل شهردار تهران و قائمی مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، به نمایندگی از شهرداری تهران در این اجلاس حاضر شدند که ضمن قرائت پیام دکتر قالیباف، برخی تجارب موفق شهرداری در راستای توسعه دولت الکترونیک نظیر سامانه مدیریت شهری 137 را تشریح کردند.[قالیباف در فهرست 11 شهردار برتر جهان]

همچنین در حاشیه این اجلاس، پیام دعوت دکتر قالیباف برای حضور در اولین اجلاس شهرداران آسیایی که آبان ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، به تعدادی از شهرداران آسیایی شرکت کننده در اجلاس تسلیم شد.

لازم به ذکر است کره جنوبی که از لحاظ استفاده از پهنای باند و نیز پیشتازی در ایجاد دولت الکترونیک در جهان رتبه اول را داراست، بهترین گزینه برای میزبانی چنین اجلاسی بود

کد خبر 58296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز