استاندار تهران از اشتغال مستقیم ۸۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۷۰۰۰ نفر با افتتاح بخش شمالی پلاسکو خبر داد.

بازدید افشین حبیب زاده از بخش شمالی ساختمان پلاسکو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح بخش شمالی ساختمان پلاسکو گفت: این مراسم از چند بعد قابل تامل است؛ نخست آنکه افتتاح این بخش از ساختمان پلاسکو در ایام دهه فجر، ایامی که به برکت اندیشه امام با وحدت و همدلی و مقاومت آحاد جامعه عزت را برای همه مردم ایران اسلامی و مسلمانان جهان و آزادی خواهان به همراه داشت. افتتاح این ساختمان از بعد دیگر مصادف است با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر که اتفاقی مبارک است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به یاد و خاطره آتش‌نشانان شهید در حادثه پلاسکو اشاره کرد و افزود: آتش‌نشانان عزیزی که یاد و خاطره آنها باید گرامی داشته شود، شهدای مظلومی که کاری مسوولانه و قهرمانانه انجام دادند و شرایطی فراهم کردند که حداقل تلفات جانی در این حادثه تلخ را شاهد باشیم.

محسنی بندپی ادامه داد: بعد دیگر آرامش، صبر، همراهی و همکاری کسبه بوده است، کسانی که تمام دارایی آنها طمعه حریق شد و پیش‌بینی می‌شد که تا چند سال کسب‌وکار آنها رونق نگیرد. اما با صبر و همکاری موجب پیشرفت این پروژه شدند.

وی تاکید کرد: باید از استاندار وقت تهران آقای مقیمی و همچنین آقای سعیدی‌کیا که از بدو انقلاب در مراحل مختلف نقش‌آفرین بودند، به واسطه تلاش‌های بسیار برای ساختمان پلاسکو قدردانی شود. همکاری هیات مدیره پلاسکو بگونه‌ای پیش رفت که امروز شاهد افتتاح ۲۷۹ واحد صنفی با استانداردهای علمی و ایمنی کامل هستیم و از امروز فعالیت‌های تولیدی و توزیعی این پاساژ موجب اشتغال مستقیم ۸۰۰ نفر و همچنین اشتغال غیرمستقیم ۷ هزار نفر خواهد بود.

عیسی فرهادی، فرماندار تهران نیز در آیین افتتاح بخش شمالی ساختمان پلاسکو، از بازسازی و ایمن‌سازی بخش شمالی ساختمان پلاسکو با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این بازسازی ۱۰۰ درصد توسط کسبه انجام شده است. با پیگیری‌های استانداری تهران و بنیاد مستضعفان امروز شاهد افتتاح این ساختمان هستیم.

فرماندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره اینکه با افتتاح بخش شمالی ساختمان پلاسکو ۲۷۹ نفر از کسبه در این پاساژ مشغول به فعالیت شدند، افزود: ساختمانی که بعد از بازار تهران نماد تولید بود، در آتش‌سوزی ۳۰ دی ماه ۱۳۹۵، بخش جنوبی آن به طور کامل تخریب و ساختمان شمالی نیز آسیب‌های جدی دید. ما به دنبال تخریب این ساختمان بودیم ولی دو هیات امنا تشکیل شد و با مشورت انجام شده، بنیاد اعلام کرد به شرطی که خود کسبه هزینه بازسازی و ایمن‌سازی بخش شمالی را پرداخت کند، این ساختمان تخریب نمی‌شود.

وی ادامه داد: این بخش از پلاسکو با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان که صد درصد آن توسط کسبه تامین شده است بازسازی و ایمنی‌سازی شده است. این اقدام در حقیقت نماد حضور مردم در بازسازی است که در ساختمان پلاسکو تجلی پیدا کرده است. امروز ساختمانی بهتر و زیباتر و با امنیت بهتر نسبت به قبل ساخته شده تا ۸۳۷ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شوند و بالغ بر ۷ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به کار شوند.

کد خبر 582935
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha